Följ oss
Visa:
Nya Moderaterna i Östergötland Nya Moderaterna i Östergötland
"Lilla gumman..."

Matilda Ekeblad, 1:e vice distriktsordförande för MUF Östergötland, och Ingrid Cassel, oppositionsråd och kretsordförande för Nya Moderaterna Norrköping, diskuterar hur det är att vara ung, och framför allt kvinna, som engagerad i politiken i det senaste avsnittet av Östgötaröster.

Avsnittet finns på https://soundcloud.com/ostgotamoderat/ostgotaroster-ingrid-cassel-matilda-ekeblad-1 eller genom att söka efter Moderaterna i Östergötland på iTunes.

Trevlig lyssning!
Filmer

En budget med investeringar för ett bättre Östergötland

Idag, fredag, har Moderaterna och Kristdemokraterna i Region Östergötland presenterat ett gemensamt förslag på strategisk plan med treårsbudget 2018-2020. Under pressträffen presenterades ett antal förslag som syftar till att skapa attraktivitet, utvecklingskraft och goda livsvillkor i hela Östergötland.

Pressrelease

Idag ska Regionfullmäktige besluta om treårsbudget för 2018-2020. Moderaterna och Kristdemokraterna lägger fram ett gemensamt budgetförslag med ett antal åtgärder som syftar till att skapa attraktivitet, utvecklingskraft och goda livsvillkor i hela Östergötland.

Nya Moderaterna i Östergötland Nya Moderaterna i Östergötland
Gräsrotsrevolutionen i Valdemarsvik!

Mats Nahlbom är läraren på Vammaskolan som startade en revolution, här berättar han för oppositionsrådet för Nya Moderaterna I Valdemarsviks Kommun, Anna Nilsson, hur fysisk aktivitet i skolan påverkat skolresultaten. Vi får också en inblick i på vilket sätt en hälsosam livsstil kan vara en investering.

Lyssna genom att söka efter Moderaterna i Östergötland på iTunes eller genom att gå in på länken nedan: https://soundcloud.com/ostgotamoderat/ostgotaroster-mats-nahlbom-anna-nilsson