Följ oss
Lag och ordning
AKTUELLT
Visa:

Under måndagen presenterade Moderaterna och Kristdemokraterna i Region Östergötland sitt gemensamma förslag för strategisk plan med treårsbudget för åren 2020-2022. I budgeten läggs en bred reformagenda fram för att vända vårdkrisen och få regionens ekonomi i balans.

Moderaterna i Östergötland Moderaterna i Östergötland
📢Ⓜ️ Moderaterna i Östergötland söker en politisk sekreterare!

Nu söker vi en ny politisk sekreterare till förbundet i Östergötland. En person som kommer att jobba som partiombudsmannens högra hand med målet att Moderaterna i hela Östergötland ska leva och att Moderaterna ska vara framgångsrika i valet 2022.

I den här tjänsten är ingen dag den andra lik, arbetsuppgifterna varierar stort under mandatperioden och det ställer stora krav på flexibilitet hos dig som söker. Vi ser att du är lyhörd, tar egna initiativ och har egen drivkraft i ditt arbete. Du som söker måste klara av en arbetssituation som tidvis är intensiv och krävande och där lagspel och samarbetsförmåga är nödvändig. Självklart kan du uttrycka dig väl i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av Moderaterna som organisation och politiskt arbete är meriterande.

Exempel på arbetsuppgifter;
✅ Sedvanliga administrativa kontorsuppgifter
✅ Uppdatera förbundets hemsida och sociala medier
✅ Ansvara för förbundets nyhetsbrev
✅ Samordna utbyte mellan kommun, region och riksdagspolitiker
✅ Stötta föreningarna och medlemmarna i det dagliga arbetet
✅ Utforma kampanjmaterial
✅ Bryta ner rikspolitik till lokalpolitik
✅ Utarbeta underlag till politiska program, verksamhetsplaner och liknande

Arbetstiden är i huvudsak kontorstider men både helg- och kvällsjobb förekommer.
Kontoret ligger i nära anslutning till resecentrum i Linköping.
Körkort är ett krav och tillgång till egen bil meriterande.
Vi förutsätter att du delar Moderaternas värderingar.

Tjänsten är på heltid och kommer att tillsättas i augusti 2019 och löper fram till den 31 december 2022 med goda möjligheter till förlängning. Provanställning kan komma att tillämpas.

Din ansökan vill vi ha senast den 14 juni och den skickas till ostergotland@moderaterna.se
Inkom med löneanspråk i din ansökan.

Har du frågor om tjänsten kan du höra av dig till:
Jessica Häggroth 076 21 577 59v

Vid dagens sammanträde i Hälso- och sjukvårdsnämnden beslutas att införa SMS-livräddare i Region Östergötland. Moderaterna och Kristdemokraterna föreslog detta redan 2016 – ett förslag som regionfullmäktige senare samma år biföll – men det är först nu som förslaget blir verklighet.