Hela Värmlands utveckling
Jord- och skogsbruket - den gröna näringen
Trygghet i hela Värmland
En trygg gemensam välfärd i hela Värmland
Landsbygdernas näringsliv
AKTUELLT
Visa:
Moderaterna i Värmland Moderaterna i Värmland
Vi gick till val på att det ska vara enkelt och tidseffektivt att transportera sig i Värmland och till andra intilliggande län. Tillsammans med övriga partier i Värmlandssamverkan lägger vi nu ett initiativ i kollektivtrafiknämnden för att förbättra kollektivtrafiken till Norge, samt på sträckan Karlstad-Kristinehamn-Karlskoga-Örebro 🚊🚍

💪Att knyta samman Värmlands arbetskraft med andra regioner och stora städer är avgörande för vår framtid på sikt. Detta möjliggör såväl boende, arbete studier och företagande i hela Värmland vilket gynnar såväl det lokala näringslivet som regionens attraktionskraft

👍 Gilla om du också vill se en förbättrad kollektivtrafik till Norge och Örebro
Filmer
Moderaterna i Värmland Moderaterna i Värmland
IDAG ÖPPNAR BREVRÖSTNINGEN TILL EU-VALET FÖR UTLANDSSVENSKAR 🌍

Alla som befinner sig utomlands kan brevrösta, skicka sin röst med posten. Det gäller också för sjömän på fartyg i utrikes fart.

🇪🇺 Läs mer om att rösta i EU-valet från utlandet:

Pål Jonson (M) som är verksam i justitieutskottet är djupt oroad över den sjunkande polistätheten i Polisregion Bergslagen, vilket inkluderar Värmland. Uppgifterna framkom i samband med att Polisförbundet presenterade ny statiskt om polistätheten i en debattartikel i Värmlands Folkblad idag. I region Bergslagen har polistätheten sjunkit från 161 poliser till 156 poliser per 100 000.

Filmer
Följ oss