Hela Värmlands utveckling
Jord- och skogsbruket - den gröna näringen
Trygghet i hela Värmland
En trygg gemensam välfärd i hela Värmland
Landsbygdernas näringsliv
AKTUELLT
Visa:
Filmer

Pål Jonson (M) som är verksam i justitieutskottet är djupt oroad över den sjunkande polistätheten i Polisregion Bergslagen, vilket inkluderar Värmland. Uppgifterna framkom i samband med att Polisförbundet presenterade ny statiskt om polistätheten i en debattartikel i Värmlands Folkblad idag. I region Bergslagen har polistätheten sjunkit från 161 poliser till 156 poliser per 100 000.

Moderaterna i Värmland Moderaterna i Värmland
I dagens NWT kan ni läsa om hur vi i vår budget tillsammans med våra samverkanspartier i Värmlandssamverkan satsar på digitalisering och förebyggande arbete.

- Det är viktigt att vi inte blundar för de utmaningar vi står inför. Vi satsar på utveckling för att hålla en hög kvalitet i vår verksamhet och för att klara de utmaningar vi står inför, säger Fredrik Larsson, regionråd (M).
Moderaterna i Värmland Moderaterna i Värmland
GRATTIS PÅL JONSON! 👏

Idag har vår värmländska riksdagsledamot Pål Jonson blivit vald till andre vice ordförande i EU-nämnden samt blivit utsedd till ny Europapolitisk talesperson för Moderaterna.

- Jag är djupt hedrad och tacksam.Det kommer att bli ett krävande men intressant uppdrag i ljuset av att det ska väljas en ny EU kommission, en ny långtidsbudget samt att Brexit-frågan går in i sitt slutskede, säger Pål Jonson.

Läs mer här:
Följ oss