Hela Värmlands utveckling
Jord- och skogsbruket - den gröna näringen
Trygghet i hela Värmland
En trygg gemensam välfärd i hela Värmland
Landsbygdernas näringsliv
AKTUELLT
Visa:
Filmer

Pål Jonson (M) som är verksam i justitieutskottet är djupt oroad över den sjunkande polistätheten i Polisregion Bergslagen, vilket inkluderar Värmland. Uppgifterna framkom i samband med att Polisförbundet presenterade ny statiskt om polistätheten i en debattartikel i Värmlands Folkblad idag. I region Bergslagen har polistätheten sjunkit från 161 poliser till 156 poliser per 100 000.

Filmer
Moderaterna i Värmland Moderaterna i Värmland
Moderaterna behöver Anders Knape som ny partiledare!

Att Annie Lööf skulle stödja Stefan Löfven, kan ju knappast förvåna någon, det har ju varit uppenbart ända sedan förra valet. Ulf Kristerssons ängsliga agerande under hela valrörelsen har präglades av hans rädsla att stöta sig med Annie Lööf. Därför prioriterade han inte att köra energi och miljöpolitiken stenhårt mot MP i valrörelsen. Hade han gjort det så hade han med automatik kört ur MP ur riksdagen. Då hade det politiska läget varit helt annorlunda och vi hade haft en Alliansregering.
Moderaterna behöver en ny partiledare, som står med båda fötterna stadigt på jorden och som prioriterar traditionella Socialkonservativa Moderata värden. Inte en glättig insmickrande ledare som för en liberal politik.

Kort sagt Moderaterna behöver Anders Knape som partiledare. Det är många gånger då jag inte delat uppfattning, men han står med båda fötterna på jorden, är mycket tydlig i sitt agerande och är en otroligt duktig och tuff debattör.

Moderaterna behöver Anders Knape som ny partiledare!

Ulf Bredberg
Följ oss