Politik för Värmland
Jord- och skogsbruket - den gröna näringen
Trygghet i hela Värmland
En trygg gemensam välfärd i hela Värmland
Landsbygdernas näringsliv
AKTUELLT
Visa:
Moderaterna i Värmland Moderaterna i Värmland
Igår besökte regionrådet Stina Höök arbetsmarknadsenheten i Säffle för att prata om hur de som står långt ifrån arbetsmarknaden ska komma in i arbete och klara egen försörjning

- Det är viktigt som regionråd att få en bild av läget i Värmland och därför besöker jag olika verksamheter i länet och börjar höstens arbete med ett besök på arbetsmarknadsenheten i Säffle, säger Stina Höök (M), regionråd.
Filmer

Pål Jonson (M) som är verksam i justitieutskottet är djupt oroad över den sjunkande polistätheten i Polisregion Bergslagen, vilket inkluderar Värmland. Uppgifterna framkom i samband med att Polisförbundet presenterade ny statiskt om polistätheten i en debattartikel i Värmlands Folkblad idag. I region Bergslagen har polistätheten sjunkit från 161 poliser till 156 poliser per 100 000.

Moderaterna i Värmland Moderaterna i Värmland
Idag firade ambulanshelikopterverksamheten i Värmland 5-års jubileum ?.

Från Moderaterna deltog regionstyrelsens ordförande Fredrik Larsson och Bosse Henriksson, KSO Hammarö. För Värmland och våra invånare är det en viktig verksamhet som har en avgörande betydelse för patienterna. Det är också ett sätt att kunna erbjuda en jämlik vård i hela Värmland ?

- Man ska komma ihåg att det inte är helikoptern som räddar liv – det är alla våra duktiga medarbetare som många gånger får arbeta under utmanande och svåra förhållanden, säger Fredrik Larsson (M)
Följ oss