AKTUELLT
Visa:
Filmer
Moderaterna i Stockholms stad och län Moderaterna i Stockholms stad och län
❗️När den nationella samordningen brister riskerar Stockholm att hamna i en mycket farlig situation.

✅🛩 Därför vill vi utreda behovet av eget brandflyg till Stockholmsregionen!

– Vi kan inte lita på att norrmännen och italienarna alltid ställer upp, rätt som det är har de en situation på hemmaplan där de behöver sina egna resurser, säger Erik Ottoson (M), ordförande för Södertörns brandförsvarsförbund.

Läs mer här: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/moderaterna-vill-utreda-om-brandflyg-i-stockholmsregionen
Filmer

Vårdköerna i Sverige har fördubblats sedan den rödgröna regeringen tog över 2014. Mer än 100 000 svenskar står idag i en vårdkö. Särskilt kön till operation har vuxit lavinartat, i flera S-styrda landsting/regioner får bara hälften av patienterna en operation i tid.

Moderaterna i Stockholms stad och län Moderaterna i Stockholms stad och län
Torkan ger förödande konsekvenser för svenskt jordbruk och vår livsmedelsförsörjning. Regeringen måste agera nu för att stötta våra jordbrukare. Kjell Jansson, förbundsordförande för Stockholms län och riksdagskandidat, och Adam Reuterskiöld, KSO på Ekerö, presenterar åtgärder för att rädda svenskt jordbruk:

🔷Betala ut dom ersättningar som jordbrukarna har rätt till, fortfarande har inte ersättningarna för 2015, 2016 och 2017 betalats ut

🔷Slopa regelkrånglet som innebär stora problem för jordbrukarna

🔷Inventera statlig mark som kan användas till foder och betesmarker
Vård
Trafik