AKTUELLT
Visa:
Filmer
Moderaterna i Stockholms stad och län Moderaterna i Stockholms stad och län
❗️Ett nytt förslag från regeringen betyder att Region Stockholm förlorar ytterligare 1,6 miljarder kronor i utjämningsskatt.

✅Detta trots att Stockholm är den snabbast växande huvudstadsregionen i Europa och invånarna i regionen redan idag står för hälften av statens skatteintäkter plus är den enda region i Sverige som redan är nettobetalare i hela utjämningssystemet.

Ⓜ️Irene Svenonius säger:

Jag är själv uppvuxen i glesbygden, på en ö. Det måste gå att hålla två tankar i huvudet samtidigt. Avfolkning i glesbygd kostar, men det kostar också att växa snabbt. Staten bör därför utjämna skillnader och se till att de kommuner och regioner som behöver stöd ska få det. Det ansvaret kan inte ensamt läggas på skattebetalarna i Stockholmsregionen.

👍Läs hela artikeln här: https://www.aftonbladet.se/a/kanrja
Moderaterna i Stockholms stad och län Moderaterna i Stockholms stad och län
🇸🇪 Sverige är ett av världens mest jämställda länder.

👥 Här kan både kvinnor och män kombinera familjeliv och arbetsliv samt bestämma hur man ska leva, med vem och vad man ska ha på sig.

❗️Vi har kommit långt men än finns det många utmaningar kvar.

📢 Idag den 8 mars på Internationella Kvinnodagen vill vi moderater särskilt uppmärksamma alla kvinnor som kämpar för ökad jämställdhet, frihet och trygghet.

🔹 Här är några av våra förslag till ett mer jämställt samhälle:

✅ Underlätta för barnfamiljer i vardagen genom utökat RUT-avdrag och skattesänkningar för alla.

✅ Värna flexibiliteten i föräldraförsäkringen.

✅ Främja tillgång till barnomsorg på obekväm arbetstid genom exempelvis nattis.

✅ Krafttag mot hederskultur – kvinnors frihet ska aldrig få begränsas.

👍 Gilla om du håller med!

Ⓜ️ Jämställdhet är en frihetsfråga. Bli medlem i Moderaterna!

Den 1 februari tillträder Lars-Peter Swärdh som ny chefombudsman för Moderaterna i Stockholms stad och län. Lars-Peter har mycket lång erfarenhet från olika chefstjänster inom Moderaterna och arbetar sedan två år som fältchef på riksorganisationen. Dessförinnan var han partiombudsman i Uppsala län med ansvaret som chefombudsman för region Svealand.

Österåkers kommun satsar 94 miljoner mer på verksamheterna i år jämfört med året innan, varav 60 miljoner går till skolan. Dessutom sänker man skatten med 25 öre. Den nya skattesatsen är 29:18, vilket är lägst i hela landet. Detta står klart sedan Kommunfullmäktige klubbat den borgerliga Alliansens budget i kväll.

LÄS OM VÅR POLITIK I STOCKHOLMS STAD OCH LÄN
Miljö- och klimat