Aktuella områden
Visa:
Filmer
Nya Moderaterna i Dalarna Nya Moderaterna i Dalarna
Riksdagsledamot Ann-Britt Åsebol skriver i dt.se om hur M- och KD-budgeten ger extra stöd till ideella organisationer.

"Det civila samhället bär med ideellt engagemang upp en del av samhället som sociala trygghetssystem aldrig riktigt kommer åt. Vardagens ideellt arbetande hjältar nämns alltför sällan i den politiska debatten. Det är mot denna bakgrund som Moderaterna och Kristdemokraterna i sitt gemensamma förslag till budget ger extra stöd till ideella organisationer. Vi vill se ett Sverige som håller ihop."

Vi lever i en tid där förtroendet för de traditionella medierna kommit att utsättas för stor prövning. Det beklagar jag verkligen, eftersom en väl fungerande demokrati förutsätter seriösa medier med högt förtroende. Kritiken mot media bottnar ofta i uppfattningen om att det finns en egen agenda, en tes som inte uttalas eller skrivs rakt ut, men som uppfattas i urval och publicistiska avvägningar. Tyvärr har svaret på misstron ofta kommit att bli att människor söker sig till källor med en långt mycket tydligare och uppenbar agenda.

Filmer

Moderaterna i Dalarna