Aktuella områden
AKTUELLT
Visa:
Moderaterna i Dalarna Moderaterna i Dalarna
Före sommaren tillsatte regeringen en parlamentarisk migrationsutredning i syfte att utforma Sveriges framtida migrationspolitik. Moderaternas inställning är att det är oroväckande att utredningen avser behandla så få frågor, och att direktiven är utformade på så sätt att utredningens slutsatser inte kan leda till annat än en ökad invandring till Sverige.

Dock anges i direktiven att partierna själva kan lyfta frågor av relevans i utredningen. Moderaterna anser att svensk invandringspolitik måste vara mycket stram i många år framåt. Vi avser att driva följande frågor i utredningen:

1) Ett volymmål för asylinvandringen.
2) Tillfälliga uppehållstillstånd och ett stramt regelverk för familjeåterförening.
3) Ett kraftigt förstärkt återvändande – ett nej ska vara ett nej.
4) Uppvärdera det svenska medborgarskapet.
5) Kvalificering in i välfärden för alla nyanlända.

Replik: Lennart Sohlberg (S) hamnar rejält snett när han skyller stängningen av apoteket Lavskrikan i Särna på ”marknadens lagar” och ”moderat glesbygdspolitik”. Det blir i själva verket dubbelfel eftersom Sverige styrs av en socialdemokratisk regering och nämnda apotek till 100 procent ägs av den svenska staten.

Filmer

Moderaterna i Dalarna