Aktuella områden
AKTUELLT
Visa:
Filmer

Sjukvården och omsorgen i Dalarna ska ha de förutsättningar som behövs för att hantera coronakrisen. Moderaterna vill tillfälligt öka lönen för den vård- och omsorgspersonal som jobbar vid coronakrisens frontlinje. Och se till att de har den utrustning som krävs för att kunna jobba säkert och behandla så många som möjligt.

Moderaterna i Dalarna Moderaterna i Dalarna
Före sommaren tillsatte regeringen en parlamentarisk migrationsutredning i syfte att utforma Sveriges framtida migrationspolitik. Moderaternas inställning är att det är oroväckande att utredningen avser behandla så få frågor, och att direktiven är utformade på så sätt att utredningens slutsatser inte kan leda till annat än en ökad invandring till Sverige.

Dock anges i direktiven att partierna själva kan lyfta frågor av relevans i utredningen. Moderaterna anser att svensk invandringspolitik måste vara mycket stram i många år framåt. Vi avser att driva följande frågor i utredningen:

1) Ett volymmål för asylinvandringen.
2) Tillfälliga uppehållstillstånd och ett stramt regelverk för familjeåterförening.
3) Ett kraftigt förstärkt återvändande – ett nej ska vara ett nej.
4) Uppvärdera det svenska medborgarskapet.
5) Kvalificering in i välfärden för alla nyanlända.
Filmer

Moderaterna i Dalarna