Aktuella områden

Starta och växa

AKTUELLT
Visa:

Alla nyanlända vuxna i Sverige bör omfattas av en integrationsplikt – det var ett av Anna Kinberg Batras besked, när hon i dag höll tal på Moderaternas partiråd. Med integrationsplikt kan arbetslinjen stärkas och jobbklyftan mellan inrikes och utrikes födda minska.

Återigen har Europa utsatts för ett fasansfullt terrordåd. Denna gång med en närmast ofattbar grymhet som berövade barn och unga deras liv och framtid. Attacken i Manchester, det grymma terrordådet på Drottninggatan i Stockholm och en lång rad andra är inte enstaka händelser, utan återkommande attentat som vi ser över hela Europa. Det är attacker mot hela vårt samhälle. Samtidigt som vi ska känna vrede mot dem som ger sig på vårt sätt att leva ska vi också vara fast beslutna att aldrig låta dem vinna. Därför måste vi stärka Sveriges skydd mot terrorism, det skriver Anna Kinberg Batra och Beatrice Ask i Expressen.

Moderaterna i Norrbotten Moderaterna i Norrbotten
MUF Norrbotten är först att nå 100 procent medlemsåtervärvning. Härligt jobbat säger vi!👍 Med ett sådant ungdomsförbund tryggar vi återväxten och bygger ett starkare och blåare Norrbotten. Det känns tryggt.
Moderaterna i Norrbotten Moderaterna i Norrbotten
Det kan nu anses klarlagt att finansministern inte tycker det är någon fara att företag tar det stora steget att flytta ut ur landet...
Klarlagt är det också att svenska staten inte skulle förlora på om Magdalena Andersson skyndsamt sökte ett nytt jobb!

Den 23-24 maj besöker moderaternas partiledare, Anna Kinberg Batra, Washington DC. Under besöket träffar hon bland annat företrädare från den amerikanska administrationen. Hon träffar också den amerikansk-svenska handelskammaren SACC och deras medlemmar.

Följ oss