Aktuella områden

Starta och växa

AKTUELLT
Visa:

Jag har påpekat några gånger att Sverige inte har haft en genomtänkt migrations- och integrationspolitik på decennier. Vi har egentligen aldrig tänkt igenom hur vi kan förena vårt delansvar för utsatta flyktingar i världen, med det fulla ansvaret för hur det sedan också går här i Sverige. Som rikt land har vi ett ansvar att hjälpa till. Men integrationen här i Sverige måste samtidigt fungera. En svår avvägning, men den måste göras.

Onsdagen den 25 april är Moderaternas partiledare Ulf Kristersson värd för ett nordiskt partiledarmöte i Stockholm. Partiledare från Norge, Danmark, Finland och Island deltar vid överläggningar. De kommer även genomföra ett gemensamt besök på Wallenberg Wood Science Center.

Moderaterna i Norrbotten Moderaterna i Norrbotten
Istället för allmosor som regeringen kallar satsningar, så krävs riktiga reformer som stärker den lokala och regionala ekonomin. På samma sätt behöver beskattningen av jobb och företagande sänkas för att skapa förutsättningar för nya arbetstillfällen. Tydliglighet i regelverk, mindre administrativt krångel och hjälp och stöd vid investeringar, som t.ex. statlig lånegaranti för småföretag. Detta är exempelvis viktigt för företag som behöver investera i byggnader i glesbygd. Läs riksdagskandidaterna Mattias Karlsson, Stefan Sydberg och Karin Forsman.
Moderaterna i Norrbotten Moderaterna i Norrbotten
”Fler poliser, hårdare straff och fler övervakningskameror löser inte alla problem. Men det är uppenbart att just nu behövs just det.”
Partisekreterare Gunnar Strömmer.

Ⓜ️ Vi är din röst för ökad trygghet.
Följ oss