Aktuella områden
Visa:
Moderaterna i Norrbotten Moderaterna i Norrbotten
NY OPERATIONSVERKSAMHET STARTAR VID KALIX SJUKHUS

Ett privat vårdbolag har gjort klart med Region Norrbotten om att hyra 450 kvadratmeter av operationsavdelningen på Kalix sjukhus. Verksamheten kommer startas upp under hösten 2019.

👉🏻Verksamheten kommer att fungera som ett komplement till den offentliga vården i Norrbotten.💙

Regionrådet Linda Frohm (M) berättar att det kommer vara skilda verksamheter och att regionen kommer att fungera som hyresvärd för vårdbolaget.

– Vi tycker det är roligt att få ytterligare en verksamhet till Kalix sjukhus. Anledningen att vi gör det här är för att vi anser att det är en bättre lösning än att lokalerna står tomma som det är i dagsläget, säger hon.
Moderaterna i Norrbotten Moderaterna i Norrbotten
MODERAT I VATTENDELEGATIONEN
Lars-Johan Dalhägg - Moderaterna i Kiruna, utsågs den 27 juni av regeringen att vara ledamot i vattendelegationen för Bottenvikens vattendistrikt. Moderaterna har under lång tid representerats av Bo Hultin, Boden, som nu lämnats sitt uppdrag.

Moderaterna har nu inlett ett arbete med att ta fram en skattereform, som ska premiera nit, slit och tillit i samhället. Vilka är Moderaternas grundvärderingar i skattepolitiken, och hur vill Moderaterna förändra de skatter vi har idag i Sverige? Niklas Wykman, skattepolitisk talesperson för Moderaterna, gästar Medborgarens podcast för att prata om detta.

Följ oss