Aktuella områden

AKTUELLT
Visa:
Moderaterna i Norrbotten Moderaterna i Norrbotten
Om 200 dagar är det val i Sverige.
Vi vill att Sverige skall präglas av företagsamhet, jämlikhet och social rörlighet, där varje ny generation får en chans att forma sitt eget liv. Vi vill vara ett parti för hoppfulla.

Alliansen säger gemensamt nej till regeringens förslag om att införa en utflyttningsskatt, den så kallade exitskatten. Det är orimligt att skicka ett så omfattande skatteförslag på remiss utan att överhuvudtaget fundera över konsekvenserna för Sveriges företagare och näringslivsklimat, skriver Elisabeth Svantesson och de övriga allianspartiernas ekonomisk politiska talespersoner på Svenska Dagbladets debattsida.

Alliansen öppnade upp Sverige för arbetskraftsinvandring genom en omfattande reform 2008, men nu måste vi ta ytterligare steg. Det handlar om att ställa om till en politik som uttalat lockar hit internationell högkvalificerad arbetskraft och expertis, skriver partisekreterare Gunnar Strömmer och Johan Forssell, migrationspolitisk talesperson, på Dagens Industris debattsida.

Moderaterna i Norrbotten Moderaterna i Norrbotten
Ett av de första beslut som nuvarande socialdemokratiska regering fattade hösten 2014, var att ta bort Kömiljarden. Dessa var stimulanspengar som landstingen fick ifall man lyckades uppfylla vårdgarantin. Nu har vi facit på vad detta beslut har lett till!
Följ oss