Aktuella områden
Integration
AKTUELLT
Visa:

Alla nyanlända vuxna i Sverige bör omfattas av en integrationsplikt – det var ett av Anna Kinberg Batras besked, när hon i dag höll tal på Moderaternas partiråd. Med integrationsplikt kan arbetslinjen stärkas och jobbklyftan mellan inrikes och utrikes födda minska.

Den 23-24 maj besöker moderaternas partiledare, Anna Kinberg Batra, Washington DC. Under besöket träffar hon bland annat företrädare från den amerikanska administrationen. Hon träffar också den amerikansk-svenska handelskammaren SACC och deras medlemmar.

Filmer

Återigen har Europa utsatts för ett fasansfullt terrordåd. Denna gång med en närmast ofattbar grymhet som berövade barn och unga deras liv och framtid. Attacken i Manchester, det grymma terrordådet på Drottninggatan i Stockholm och en lång rad andra är inte enstaka händelser, utan återkommande attentat som vi ser över hela Europa. Det är attacker mot hela vårt samhälle. Samtidigt som vi ska känna vrede mot dem som ger sig på vårt sätt att leva ska vi också vara fast beslutna att aldrig låta dem vinna. Därför måste vi stärka Sveriges skydd mot terrorism, det skriver Anna Kinberg Batra och Beatrice Ask i Expressen.

Filmer
Följ oss