Aktuella områden
Lag och ordning
AKTUELLT
Visa:

Moderaterna ska göra Sverige och Europa tryggare. Exempelvis behövs ett mer kraftfullt arbete för att bekämpa utländska stöldligor, som begår hälften av alla bostadsinbrott i Sverige. Moderaterna kommer därför verka för att Europol ska inrätta ett särskilt center som fokuserar på att bekämpa den gränsöverskridande brottslighet som stöldligorna står för. Det var några av budskapen när Ulf Kristersson intervjuades av Dagens Nyheter, inför Europavalet.

Filmer
Moderaterna i Västerbotten Moderaterna i Västerbotten
DET MÅSTE BLI MER SVENSK MAT PÅ TALLRIKEN I SKOLOR, SJUKHUS OCH ÄLDREBOENDEN!

👏 Riksdagsledamoten Edward Riedl (M) jobbar i Sveriges Riksdag för att svenska bönder inte ska missgynnas i offentliga upphandlingar.

😡 Politiska beslut fattade i Sveriges Riksdag gör att Sveriges bönder lever under EU:s miljökrav och tuffaste djurskydd. Det gör svensk mat dyrare att producera. Sen tycker samma politiker att maten blir för dyr och importerar mat från andra länder med sämre djurskydd och sämre miljökrav.

👉 Svensk lagstiftning bör vara golvet i alla offentliga upphandlingar oavsett om det gäller mat eller något annat. Det är orimligt att vi politiskt ställer krav på vår inhemska produktion som vi sedan tycker blir för dyr.

Håller du med? Gilla, dela och kommentera! 👍

I sin vårbudget gör regeringen nedskärningar på polisen, samtidigt som Sverige fortsatt har allvarliga problem med grov kriminalitet. I stället för att ta tag i problemet lägger regeringen över ansvaret på kommunerna. Det skriver Ulf Kristersson och Anna König Jerlmyr, finansborgarråd i Stockholms stad, på Aftonbladets debattsida i dag

Följ oss

Kontaktuppgift;