Aktuella områden
AKTUELLT
Visa:
Moderaterna i Västerbotten Moderaterna i Västerbotten
🔵 Riksdagsledamoten Edward Riedl (M) blir arg på regeringens norrlandsfientliga politik i riksdagens talarstol 🔵

Tryck ❤️ eller 👍 om du håller med och vill ha en bättre politik för Norrland och kommentera gärna vad du tycker om regeringens politik.

Alliansen öppnade upp Sverige för arbetskraftsinvandring genom en omfattande reform 2008, men nu måste vi ta ytterligare steg. Det handlar om att ställa om till en politik som uttalat lockar hit internationell högkvalificerad arbetskraft och expertis, skriver partisekreterare Gunnar Strömmer och Johan Forssell, migrationspolitisk talesperson, på Dagens Industris debattsida.

Filmer
Moderaterna i Västerbotten Moderaterna i Västerbotten
VÅRDKÖER: ”Jag skulle skämmas om jag som ansvarig för landets längsta vårdköer lämnar ett sådant här svar. Vårdköer är skit säger S-majoriteten, samtidigt som svaret ägnas åt att släta över. Ta tag i spaden och skotta istället för att gömma er bakom gödselstacken medan skiten, vårdköerna, växer.”

Vid dagens debatt i landstingsfullmäktige gick Andreas Löwenhöök och Nicklas Sandström till hårt angrepp mot den socialdemokratiska landstingsmajoritetens misslyckande med landets längsta vårdköer i Västerbotten.
Filmer

Alliansen säger gemensamt nej till regeringens förslag om att införa en utflyttningsskatt, den så kallade exitskatten. Det är orimligt att skicka ett så omfattande skatteförslag på remiss utan att överhuvudtaget fundera över konsekvenserna för Sveriges företagare och näringslivsklimat, skriver Elisabeth Svantesson och de övriga allianspartiernas ekonomisk politiska talespersoner på Svenska Dagbladets debattsida.

Följ oss

Kontaktuppgift;