Moderaterna har alltid varit ett företagarvänligt parti som värnar om fri företagsamhet, entreprenörskap och innovationer. Mellan 2006-2014 genomfördes mycket positivt av den förra Alliansregeringen som underlättade för svenska företag. Men trots det vittnade många företagare om att fortsatt regelkrångel. Därför gjorde vi ett omtag av vår politik med inriktningen att det ska bli ännu enklare, smidigare och billigare för företag att växa och anställa.

Därför förnyade vi också vår företagarpolitik genom att inrätta företagarråd över hela landet där lokala företrädare för Moderaterna tillsammans med företagare ska arbeta för att skapa ett bättre företagsklimat lokalt, regionalt och nationellt.

Vårt mål med företagarråden är att träffa och lyssna på företagare i hela Sverige. Tanken är att lokala moderata politiker ska träffa företagare minst två gånger om året och utifrån dessa träffar tillsammans ta fram förslag på reformer som bidrar till mindre krångel och kan ge grogrund för fler och nya arbetstillfällen att växa fram.

Vår utgångspunkt är företagarnas egen vardag och de problem som de möter, upplever och som kräver en lösning. Genom de moderata företagarråden får vi möjlighet att ta fram bättre och konkreta förslag som förbättrar företagarnas vardag. När fyra av fem nya arbetstillfällen skapas av småföretag måste vi moderater ha en trovärdig och verklighetsförankrad politik som underlättar för människor att driva företag i Sverige.

Lokala moderata företagarråd finns över hela landet, från norr till söder. Vårt mål är att under 2017 ska minst hälften av alla kommuner i Sverige ha ett företagarråd.I juni 2016 fanns 110 registrerade företagarråd runt om i Sverige. Kontakta oss gärna för att veta om "din" kommun har ett företagarråd.

Jörgen Warborn, ordförande Företagarrådet
Mail: jorgen.warborn@riksdagen.se

AKTUELLT
Visa:
Moderata företagarrådet Sverige Moderata företagarrådet Sverige
DET MÅSTE BLI ENKLARE ATT STARTA, DRIVA, UTVECKLA OCH ÄGA FÖRETAG I SVERIGE

Vi föreslår därför i vårt valmanifest att:

🔷Minska regelkrånglet – särskilt för små företag.

🔷Förenkla 3:12-reglerna och underlätta generationsväxlingar och ägarskiften.

🔷Stärk svenska företags konkurrenskraft genom bättre regler för personaloptioner.

🔷Företag ska kunna lämna uppgifter till alla myndigheter genom en och samma portal. En uppgift ska bara behöva lämnas in en gång.

🔷Enkla, tydliga och likvärdiga villkor i offentlig upphandling.

🔷Sverige ska bli världsledande på att nyttja digitaliseringens möjligheter.

🔷Initiera en skattereform för bättre villkor för företagens investeringar och sänkta skatter på arbete.

Gilla och dela om du håller med!

Läs hela vårt valmanifest här:
Moderata företagarrådet Sverige Moderata företagarrådet Sverige
NU KAN DU RÖSTA FÖR NY REGERING SOM STÅR UPP FÖR SVENSKA FÖRETAG
Redan idag kan du lägga din röst för regeringsskifte. Hitta var just du kan förtidsrösta på länken nedan.

Fyra av fem jobb skapas i små och medelstora företag. Därför är det oroväckande att nyföretagandet i Sverige är det lägsta på tio år.

🔹Moderaterna vill göra det lättare för företagare i hela landet.

🔹Moderaterna vill minska regelkrånglet. En uppgift ska bara behöva lämnas in en gång till staten, och EU-regler ska införas så flexibelt som det går.

🔹Moderaterna vill förenkla 3:12-reglerna och underlätta generationsväxlingar och ägarskiften.

🔹Moderaterna vill ha en skattereform för bättre villkor för företagens investeringar och sänkta skatter på arbete.

GILLA och DELA om du står upp för svenska företag!

Följ oss