AKTUELLT
Visa:
Filmer

Från torsdagens slutdebatt i Valbar jag med mig ett par funderingar. För det första är det kanske inte den som med flest ord försöker bluddra bort svaren som borde styra den här ön. Men, ni väljare är inte dumma. Raka frågor måste få raka svar. Vad vill vi göra för att läkare och sjuksköterskor ska känna sig uppskattade på jobbet? Vi moderater ser att ledarskapet i vården måste ligga närmare varje avdelning, närmare professionen. Vi ser också att 1177 och primärvården måste rustas för att vi ska ge rätt vård på rätt plats. Detta ska utvecklas i dialog med de som jobbar i vården! Så många ord hjälper inte. Det enda som hjälper är handling!

Moderaterna Gotland Moderaterna Gotland
FUNDERAT PÅ ATT GÅ MED I Ⓜ️?

Du väljer själv hur mycket du vill engagera dig. Oavsett om du väljer att bli politiskt aktiv eller om du med ditt medlemskap väljer att stödja vår politik, blir du en del i att vända utvecklingen i Sverige till det bättre. Du gör alltid skillnad!

Stöd vårt arbete för att göra Sverige friare och Gotland bättre - med ordning i ekonomin, goda kommunikationer till fastlandet och trygghet för alla.

Följ länken och registrera ditt medlemskap, eller swisha 100 kr till 123 336 00 70 (uppge namn och personnummer).

När du registrerat medlemskap får du mail om våra kommande aktiviteter. Välkommen! ?

I helgen har det varit valrörelse men jag har också haft den stora förmånen att vara värd för två unga ukrainska politiker - Oksana Homa och Maria Kravchenko - som via Jarl Hjalmarssonstiftelsen har fått möjligheten att följa mig och Gotlandsmoderaterna under kampanjarbetet. Det är för mig alltid inspirerande och utvecklande att arbeta med unga människor med ett mål och finns det dessutom en kulturell eller nationell parameter är det fantastiskt utvecklande.

Filmer
Aktuella områden