Aktuella områden
Lag och ordning
AKTUELLT
Visa:

Katarina Brännström och Suzanne Frank, våra riksdagskandidater samtalar med Anna Tenje om polisen och vad vi vill utveckla när det gäller trygghet och säkerhet. Självklart kommenterar de även nattens händelser med bilbränder i Västsverige.

EN SKARP OCH TYDLIG ÄLDREPOLITIK MED VALFRIHET I FOKUS
Idag presenterar Moderaterna i Kronoberg och i Växjö kommun den äldrepolitik som vi vill genomföra i kommun, region och Riksdag efter valet. Ulf Hedin, omsorgsnämndens ordförande i Växjö kommun, Mikael Johansson, första namn på vår regionlista och Katarina Brännström, riksdagsledamot berättar om förslagen.

Hela vårt äldrepolitiska program kan du läsa här:
SÅ VILL VI STYRA POLISEN EFTER VALET

Kommentera eller ställ dina frågor här👇

- Genom att sänka priset i lågtrafik kommer vi att få ett mycket bättre nyttjande av våra bussar och vi kommer att få fler miljövänliga resor och det är bra för både klimatet och kronobergarna, säger Roland Gustbée om den motion han och Mikael Johansson nu lämnar till Region Kronoberg.

Moderaterna Kronoberg Moderaterna Kronoberg
VI VILL SÄNKA PENSIONÄRSSKATTEN DUBBELT SÅ MYCKET SOM (S)
"Med Moderaterna får alltså den som har pension upp till 17 000 kronor mellan 200-300 kronor ytterligare i lägre skatt varje månad. Detta har inte Socialdemokraterna. Den som har exempelvis 19 000 kronor i pension, (som är genomsnittspensionen i Sverige) får 500 kronor mindre skatt varje månad. Dessutom förstärker vi jobbskatteavdraget för de som är 64+ och som arbetar, så att fler ska vilja fortsätta jobba"

Katarina Brännström skriver i Smålandsposten:
KAMPANJ I LJUNGBY
Våra kandidater till Riksdagen och till Region Kronoberg har varit i Ljungby och kampanjat tillsammans med Ljungbypolitiker. Fokus som vanligt är att lyssna på väljarna samt presentera vår politik!

Ljungbydagarna är i full gång och självklart är det trevligt att vara med i den glädje som sprids!!
VI LOVAR BILLIGARE BUSSRESOR!🚍
Moderaterna i Kronoberg har lämnat in en motion till Region Kronoberg om att sänka biljettpriset under tider då få personer reser med bussarna. Vi pratar med Mikael Johansson och Roland Gustbee som skrivit motionen.

Ställ dina frågor eller kommentera förslaget här👇

- Alliansen i Region Kronoberg är enad och stark, vi ska korta köerna. Om du vill ha en vårdplats istället för en köplats rösta på Alliansen. Det var budskapet från Mikael Johansson, första namn på Moderaternas regionlista.

Fotboll & moderat politik ⚽️

Under matchen mellan Växjö DFF och Linköpings FC passade vi på att samtala med riksdagskandidat Suzanne Frank och Mikael Johansson, första namnet på regionlistan, om moderat politik. Missa inte denna sändning!

Följ oss

Prenumerera på vårt nyhetsbrev