Aktuella områden
Lag och ordning
AKTUELLT
Visa:

I höst är det dags att välja vilka som ska styra Region Kronoberg nästkommande fyra år. Moderaterna har valt ett till stora delar nytt team som leds av Mikael Johansson från Vislanda och Thomas Ragnarsson från Ljungby. Vi har båda våra rötter i sjukvården och vi brinner för en välfungerande sjukvård i hela länet.

HEMTJÄNSTEN - VIKTIG SERVICE I MÅNGA MÄNNISKORS LIV 🤝

- Människor måste ha möjlighet att påverka mer själva än att bara ett myndighetsbeslut ska bestämma allt. Det säger Katarina i en reflektion kring besöket. Ibland är det inte så mycket som krävs för att en människa ska få ett gott liv, en hand att hålla i, sällskap vid matbordet eller någon som lyssnar en stund. Det är de små sakerna som ett myndighetsbeslut ofta missar, och som skulle göra stor skillnad för den enskilde! 💙

Katarina Brännström, riksdagsledamot Ⓜ️, var på studiebesök hos den kommunala hemtjänsten på Sommarvägen.
Moderaterna Kronoberg Moderaterna Kronoberg
Sjukhus och akutmottagningar finns för att hjälpa människor i nöd och de måste vara trygga platser. 🏥💙

Patienter ska aldrig uppleva hot, trakasserier eller våld. Detsamma gäller läkare, sjuksköterskor och andra som arbetar där för att hjälpa sjuka och rädda liv. Det borde vara självklart, men så är det inte i dag.

Idag skriver Mikael Johansson och Pernilla Tornéus i Smålandsposten.

Anna Fransson och Charlotta Svanberg påstår i sin senaste debattartikel att vi moderater använder fel begrepp, nämligen valfläsk, om användningen av pengarna från skattehöjningen. Det tycker inte vi.

Patienter ska aldrig uppleva hot, trakasserier eller våld. Detsamma gäller läkare, sjuksköterskor och andra som arbetar där för att hjälpa sjuka och rädda liv. Det borde vara självklart, men så är det inte i dag. De som utsätter sjukvården för hot, våld eller skadegörelse ska inte ha en gräddfil till akuten, utan rakt in i fängelset.

OM 200 DAGAR ÄR DET VAL

Sverige ska präglas av företagsamhet, jämlikhet och social rörlighet där varje ny generation får en chans att forma sitt eget liv, inte bara följa i sina föräldrars fotspår.

Vi vill förbättra integrationen, korta köerna i vården och ta krafttag mot kriminaliteten.

Vi vill att Sverige ska vara ett land för hoppfulla.

I en tid av brinnande högkonjunktur och när statsbidragen närmar sig 90 mkr till Region Kronoberg, höjer det rödgröna styret landstingsskatten till den näst högsta i Sverige. Endast Stockholms läns landsting har högre skatt, vilket helt förklaras av den kraftigt subventionerade kollektivtrafiken där.

HÖJD SKATT DRABBAR KRONOBERGARNA HÅRDAST

Det är inget annat än just valfläsk att beskatta kronobergarna till den högsta landstingsskatten i Sverige (Stockholm undantaget) för att sedan dela ut miljonerna till allehanda behjärtansvärda insatser i regionen.

Idag skriver Suzanne Frank och Roland Gustbée i Smålandsposten.

Moderaterna Kronoberg Moderaterna Kronoberg
- När jag besöker privat verksamhet inom omsorgen känns engagemanget extra tydligt. Men hotet om vinststopp oroar. Reepalus förslag riskerar att slå sönder många välfärdsföretag. Mångfald och valfrihet är här för att stanna. Därför behöver Sverige en ny regering!

Så kommenterade Katarina Brännström när hon var på studiebesök hos privata omsorgsboendet Skåningegård i Dänningelanda.

Talarkväll inom området vård och omsorg

Välkommen till en talarkväll där Camilla och vår egen riksdagsledamot Katarina Brännström, socialutskottet och partiets talesperson i äldrefrågor, kommer att prata om Moderaternas socialpolitik.

Följ oss

Prenumerera på vårt nyhetsbrev