Aktuella områden
Visa:
Moderaterna Kronoberg Moderaterna Kronoberg
ULF KRISTERSSON FÖRESLÅS BLI NY PARTILEDARE

- Det är mycket glädjande att vi idag nominerat Ulf Kristersson som ny partiledare. Han har mycket starkt stöd i landet. Moderaterna får nu en ledare som är oerhört kompetent, erfaren och som kommer att bidra till ett stärkt parti. Han har en stark vilja att föra Moderaterna och Alliansen till valseger 2018 säger Suzanne Frank, förbundsordförande för Moderaterna Kronoberg i en kommentar.

Förbundsstyrelsen för Moderaterna Kronoberg har haft sammanträde och har enats om nominering till partiledare för Moderaterna. Samtliga medlemmar och föreningar har fått möjlighet att delta i nomineringsarbetet.

Johan Hultberg (M), riksdagsledamot för Kronoberg, kommer inte att ställa upp för omval i Kronoberg i riksdagsvalet nästa år. Hultberg har varit riksdagsledamot sedan 2010 och var Moderaterna i Kronobergs förstanamn i riksdagsvalet 2014 då Hultberg dessutom blev personkryssad. Idag är han ordinarie ledamot av både riksdagens Miljö- och jordbruksutskott och EU-nämnd. Han är också Moderaternas miljöpolitiska talesperson.

Studiebesök på Barnahuset och Familjehälsan

Riksdagsledamöterna Katarina Brännström och Cecilia Widegren besökte tillsammans med Suzanne Frank och Mikael Johansson Barnahuset och Familjehälsan. Ett mycket bra besök som gav värdefulla kunskaper men också en oro över situationen i den S-styrda Regionen.

Följ oss

Prenumerera på vårt nyhetsbrev