Aktuella områden
Lag och ordning
AKTUELLT
Visa:

Tomas Eneroth (S) kallar sig ”riksdagskandidat” när han svarar på min artikel som handlade om stopp för böneutrop och tiggeriförbud i Växjö. Eneroth oroar sig för om det är det enda vi moderater vill med Växjö och efterlyser visioner. Det blir faktiskt lite fånigt.

Moderaterna Kronoberg Moderaterna Kronoberg
En fin dag med strålande sol, passar utmärkt för en marknad. Självklart är Moderaterna på plats och kampanjar på Vislanda marknad. Regionstyrelsens näste ordförande Mikael Johansson är på plats tillsammans med Alvestas moderater!
Moderaterna Kronoberg Moderaterna Kronoberg
STOR SATSNING PÅ FLER POLISER ??
Betald och reformerad polisutbildning

Anna Tenje och Katarina Brännström presenterar den stora satsning som Moderaterna presenterar idag för fler poliser!

1️⃣ Vi prioriterar 10 000 fler polisanställda. I vår budget satsar vi 4,3 miljarder kr för att göra detta möjligt.

2️⃣ Vi höjer lönerna för poliser, så att fler ska vilja utbilda sig till polis och att fler ska vilja stanna i yrket.

3️⃣ Vi vill betala för polisutbildningen. De första fem åren som polis skrivs en femtedel av lånet av varje år. Efter fem år är hela lånet avskrivet. Vi vill även öppna polisskolor på fler orter.

Sverige behöver en ny regering som prioriterar fler poliser, lag och ordning.

TA STÄLLNING för fler poliser. Här nedan kan du kommentera, agera och dela!

Läs mer om vårt förslag här: https://moderaterna.se/betald-och-reformerad-polisutbildning
MOTION - HOSPICE I KRONOBERG

Flera län i Sverige har infört Hospice som är en vård dygnet runt för patienter som har en obotlig sjukdom i livets slutskede. Vården innebär att man tar hänsyn till hela människans behov. Det gäller smärtlindring och medicinsk vård men även ett omhändertagande av patientens och anhörigas existentiella frågor och samtal erbjuds av utbildad och erfaren personal. Idag finns inget Hospice i region Kronoberg och därför motionerar nu Suzanne Frank om att det ska utredas.

- Jag förstår att blivande mammor oroar sig inför sin förlossning, att inte veta om man får plats i Växjö eller blir ivägskickad skapar en stor oro, säger Mikael Johansson, första namn på Moderaternas regionlista.

Moderaterna Kronoberg Moderaterna Kronoberg
"Fram till 2022 satsar moderaterna på att höja anslaget till polisen med 4,3 miljarder kronor för att möta polisens rekryteringsbehov under nästa mandatperiod. Målet är att få 10 000 fler polisanställda i Sverige fram till 2024"

Smålandsposten skriver om den stora satsning som Moderaterna presenterade i måndags.

KATARINA BRÄNNSTRÖM I STUDION PÅ RADIO KRONOBERG

Lyssna på Katarina på P4 Kronoberg när hon presenterar Moderaternas förslag för att stärka den svenska polisen.
- Polisen ska bli ett attraktivt yrke, genom en rejäl löneförhöjning och betald statlig utbildning på fler orter än idag, kommenterar Katarina förslaget.

Här kan du lyssna på inlägget från P4 Kronoberg:

- I förra veckan släppte Cancerfonden sin årliga rapport kring cancervården i landet. I rapporten konstaterades att vården inte alltid är jämlik. Man kunde tex se att utbildningsbakgrund var en faktor som påverkade överlevnaden. Moderaterna är oroade över detta och anser att regionen måste ta reda på orsakerna till ojämlikheten, det säger Suzanne Frank (M).

Live om vårpropositionen med Katarina Brännström och Mikael Johansson

Riksdagsledamot Katarina Brännström och regionpolitiker Mikael Johansson kommenterar Regeringens budgetproposition och förklarar varför Sverige behöver en ny regering! Vi sänder live från Växjö.

Följ oss

Prenumerera på vårt nyhetsbrev