Aktuella områden
AKTUELLT
Visa:
LIVERAPPORTERING FRÅN LJUNGBY
Vi fortsätter rapportera från länets olika kommuner, nu pratar vi med Magnus Gunnarsson, kommunstyrelsens ordförande i Ljungby som knackat hundratals dörrar med massor av hårt arbetande kollegor i Moderaterna i Ljungby. Men varför ska Magnus och Anna Tenje gå på bio? Svaret i vår sändning...

- Alliansen i Region Kronoberg är enad och stark, vi ska korta köerna. Om du vill ha en vårdplats istället för en köplats rösta på Alliansen. Det var budskapet från Mikael Johansson, första namn på Moderaternas regionlista.

PRAKTIK 😁
Blivande regionrådet Mikael Johansson gör sitt bästa för att lära känna den mångfald av verksamheter som finns i Region Kronoberg. Idag var det värdefull praktik i köket på lasarettet som stod på agendan!

Har du ett förslag på var nästa praktik/studiebesök borde vara? Lägg till en kommentar här👇
MIKAEL JOHANSSON ÄR REDO ATT TA ÖVER I REGION KRONOBERG
Mikael Johansson är tydlig, Alliansen är redo för maktskifte.

– Vi har känt att vi ska ta över styret oavsett om S var villiga att kliva av eller inte, säger Mikael Johansson i Smålandsposten när tidningen lyfter fram att Socialdemokraterna går i opposition.

Arbetet inom Alliansen är redan igång för att utveckla Region Kronoberg.

Smålandsposten:

Idag presenterar Moderaterna i Kronoberg och i Växjö kommun den äldrepolitik som vi vill genomföra i kommun, region och Riksdag efter valet. Ulf Hedin, omsorgsnämndens ordförande i Växjö kommun, Mikael Johansson, första namn på vår regionlista och Katarina Brännström, riksdagsledamot berättar om förslagen.

- Genom att sänka priset i lågtrafik kommer vi att få ett mycket bättre nyttjande av våra bussar och vi kommer att få fler miljövänliga resor och det är bra för både klimatet och kronobergarna, säger Roland Gustbée om den motion han och Mikael Johansson nu lämnar till Region Kronoberg.

- Idag har regionstyrelsen haft sitt sista möte innan valet och det är dags att sammanfatta mandatperioden. Tyvärr är det ingen munter historia för Kronobergarna, varken när det gäller ekonomin eller vårdköerna, säger Mikael Johansson (M).

Pressrelease

Katarina Brännström och Suzanne Frank, våra riksdagskandidater samtalar med Anna Tenje om polisen och vad vi vill utveckla när det gäller trygghet och säkerhet. Självklart kommenterar de även nattens händelser med bilbränder i Västsverige.

Moderaterna Kronoberg Moderaterna Kronoberg
Katarina Brännström, vår riksdagsledamot, berättar om historiska dagar i Riksdagen.

- Igår valdes en moderat talman, Andreas Norlén, med tydlig majoritet i omröstningen i Riksdagen.
Idag bevittnade vi en historisk händelse då en statsminister för första gången röstades bort av Riksdagen. Nu återstår det svåraste, att bilda en M-ledd regering med Ulf Kristersson som statsminister.
Följ oss

Prenumerera på vårt nyhetsbrev