Aktuella områden
Visa:
Moderaterna Kronoberg Moderaterna Kronoberg
NY HEMSIDA!
Idag lanserar vi vår nya hemsida för Moderaterna i Kronoberg! Där kommer du att hitta aktuell information om vår politik och våra aktiviteter.
Gå in och kika!
www.moderaterna.se/kronoberg

- Det är ju självklart att det ska vara samma regler kring åldern på både Familjehälsan och BUP, våra ungdomar ska ju inte behöva flytta till vuxenpsykiatrin mitt i gymnasietiden säger Mikael Johansson.
- Det förebyggande arbetet som Familjehälsan bedriver är mycket viktigt, tidiga insatser kommer alltid att vara bäst för både den enskilde och för verksamheten, kommenterar Suzanne Frank.

Filmer

Det rödgröna styret håller på att förlora greppet i regionen och underskottet inom hälso-och sjukvården har växt till drygt 190 mkr. Regionen riskerar nu att hamna på minusresultat samtidigt som vårdköerna växer särskilt när det gäller operationer. Jag är mycket orolig över denna utveckling, säger Suzanne Frank (M)

Framför dig har du den nya hemsidan för Moderaterna Kronoberg!

Följ oss

Studiebesök på Barnahuset och Familjehälsan

Riksdagsledamöterna Katarina Brännström och Cecilia Widegren besökte tillsammans med Suzanne Frank och Mikael Johansson Barnahuset och Familjehälsan. Ett mycket bra besök som gav värdefulla kunskaper men också en oro över situationen i den S-styrda Regionen.