Aktuella områden
Följ oss
AKTUELLT
VÄLJ SVENSK MAT - SÅ SUPERSNÖRET FÖRSVINNER

Varje år dör 33 000 människor på grund av antibiotikaresistens orsakat av antibiotikaanvändning i framtagandet av vårt kött. Hade antibiotikan vid medicinskt bruk fungerat hade dessa människor överlevt.

Välj därför svensk kött och mejeriprodukter, det kommer att rädda liv!

Läs Riksdagsledamoten Ann-Sofie Alms artikel i TTELA! Länk till artikeln finns i kommentarsfältet.
Moderaterna i Västra Götaland Moderaterna i Västra Götaland
SÖNDAGEN DEN 1 SEPTEMBER 13:00 HÅLLER ULF KRISTERSSON ETT SENSOMMARTAL.

I talet kommer Ulf Kristersson utveckla hur Moderaterna vill bygga en ny svensk modell och lösa de akuta samhällsproblem Sverige står inför, men också om att ta sig an de stora framtidsfrågorna för landet.

En ny svensk modell som får ordning på Sverige och stärker tryggheten i hela landet, tar tag i integrationskrisen, stärker arbetslinjen och innehåller stora satsningar på en effektiv miljö- och klimatpolitik.
Moderaterna i Västra Götaland Moderaterna i Västra Götaland
Bygg snabbare järnväg mellan Oslo och Göteborg!
Ett nytt dubbelspår skulle innebära enorma möjligheter för Västsverige, ge stora klimatvinster och underlätta för tiotusentals arbetspendlare.

?? Följ seminariumet om järnväg Oslo-Göteborg live onsdag 10:30 här på Facebooksidan.
? Medverkande är bl.a. Johnny Magnusson, regionstyrelsens ordförande i Västra Götaland, och Johan Hultberg, riksdagsledamot från Fyrbodal.
?? https://vastsvenskaarenan.se/program/goda-grannar-kraver-goda-tagforbindelser-dubbelspar-mellan-goteborg-oslo-ar-mojligt-nu
Moderaterna i Västra Götaland Moderaterna i Västra Götaland
Grattis Sverige och alla företagare! ??

Västsveriges Europaparlamentariker Jörgen Warborn kommer att finnas i utskottet för internationell handel, budgetutskottet samt utskottet för transporter och turism.

Följ hans arbete för mer frihandel och ett bättre företagsklimat!
? Jörgen Warborn ??
Ge vattenbruket syre!

Vattenbruket, med t.ex. odling av fisk, skaldjur och alger, har en fantastisk potential i Sverige i allmänhet och på Västkusten i synnerhet. Det är en framtidsbransch som både kan bidra till levande hav och en levande landsbygd. Men förlegad lagstiftning, byråkrati och okunskap kväver vattenbrukets tillväxt. Nu måste regeringen riva undan hindren och ge vattenbruket syre!

Läs Johan Hultbergs debattartikel i GT! Länk finns i kommentarsfältet!