Aktuella områden
AKTUELLT
Visa:
Moderaterna Moderaterna
"Fyra rån på en månad – nu stängs butiken"

– Vi orkar inte mer, säger Amir Burhani, 35, som lämnade Malmö för att öppna en närbutik i lilla Svedala.

Efter fyra rån på mindre än en månad stänger nu Amir Burhanis familj sin affär.

– Ingen vill jobba här. De känner sig inte trygga i att stå i butiken. En av dem slutade direkt efter ett rån och en annan anställd har blivit drabbad två gånger och är sjukskriven fortfarande.

👊 Kriminaliteten ska bekämpas. Vi moderater vill:

✅Se fler poliser som utreder brott och är närvarande i samhället.
✅Dubbla straffen för brott som begås av gängkriminella.
✅Slopa dagens form av mängdrabatt för dem som döms för flera brott samtidigt.
✅Slopa straffrabatten för unga brottslingar. Är man gammal nog att rösta är man gammal nog att ta ansvar för sina handlingar.
✅Att fler brott ska leda till utvisning.
✅Polisernas löner ska höjas med uppemot 3000 kronor per månad för att få fler att stanna kvar längre i yrket.
Filmer

Sverige har förenat en stor invandring, med en riktigt dålig integrationspolitik. Detta tar sig i uttryck i gängkriminalitet, utanförskap och skolor som inte ger alla elever chansen att göra en klassresa. Ulf Kristerssons tal vid Järvaveckan fokuserade på vikten av en ny svensk modell, där alla ges möjligheten att lyckas.

Moderaterna Moderaterna
SPRÅKKRAV FÖR SVENSKT MEDBORGARSKAP 👍
Moderaterna vill införa språkkrav för svenskt medborgarskap.

➡️ Att tala svenska är nyckeln för att komma in i samhället och ökar chanserna att få ett jobb, utbilda sig, göra klassresor och förstå våra institutioner.

"Att tala perfekt svenska är överskattat, men att tala begriplig svenska är definitivt underskattat" — Ulf Kristersson
Filmer
Följ oss