Aktuella områden
AKTUELLT
Visa:
Nya Moderaterna Nya Moderaterna
Sagan om Snövit nedtecknades av Bröderna Grimm och publicerades första gången långt innan Astrid Lindgren var född, Snövit var hennes första egna bok. Från sitt familjehem i Vimmerby, Småland upptäckte Astrid Lindgren nya världar genom böcker. Den möjligheten har hon själv gett väldigt många andra barn.

Sportlov är tid för läsning. Vi vill att fler barn ska få ta del av Astrid Lindgrens världar. Framför allt de barn som inte har böcker hemma. Vi tror på att biblioteken fyller en oerhört viktig funktion för barn och ungas läsning men också för integration.

För ett språk är inte bara ett språk, utan skapar också våra gemensamma referensramar.

✅ Moderaterna satsar på bibliotekens arbete för att nå barn och ungdomar från socioekonomiskt svaga miljöer.
Filmer
Nya Moderaterna Nya Moderaterna
Sverige behöver en handlingskraftig regering som ser landets problem för vad de är och har modet att lösa dem, istället för en svag och idéfattig regering som vill behålla makten till varje pris.

I opposition fortsätter Moderaterna jobba och utveckla politik för att lösa dagens och morgondagens problem.

Se hela Ulf Kristerssons intervju: https://www.svtplay.se/video/21147359/mats-moter/mats-moter-mats-moter-ulf-kristersson
Följ oss

Moderaterna i Västernorrland