Aktuella områden
Lag och ordning
AKTUELLT
Visa:

Alliansen säger gemensamt nej till regeringens förslag om att införa en utflyttningsskatt, den så kallade exitskatten. Det är orimligt att skicka ett så omfattande skatteförslag på remiss utan att överhuvudtaget fundera över konsekvenserna för Sveriges företagare och näringslivsklimat, skriver Elisabeth Svantesson och de övriga allianspartiernas ekonomisk politiska talespersoner på Svenska Dagbladets debattsida.

Filmer

Alliansen öppnade upp Sverige för arbetskraftsinvandring genom en omfattande reform 2008, men nu måste vi ta ytterligare steg. Det handlar om att ställa om till en politik som uttalat lockar hit internationell högkvalificerad arbetskraft och expertis, skriver partisekreterare Gunnar Strömmer och Johan Forssell, migrationspolitisk talesperson, på Dagens Industris debattsida.

Nya Moderaterna Nya Moderaterna
Alliansen halverade vårdköerna, men mellan 2014 och 2016 har vårdköerna fördubblats. Därför vill vi återinföra kömiljarden.

I Sverige ska man få vård när det behövs, inte en kölapp.

👍 Gilla och dela om du håller med!
Filmer
Nya Moderaterna Nya Moderaterna
Om 200 dagar är det val.

Sverige ska präglas av företagsamhet, jämlikhet och social rörlighet där varje ny generation får en chans att forma sitt eget liv, inte bara följa i sina föräldrars fotspår.

Vi vill förbättra integrationen, korta köerna i vården och ta krafttag mot kriminaliteten.

Vi vill att Sverige ska vara ett land för hoppfulla.
Följ oss

Moderaterna i Västernorrland