Aktuella områden
Lag och ordning
AKTUELLT
Visa:

Idag presenterade Maria Malmer Stenergard åtta förslag för att fler utvisningar ska genomföras. Det ska inte gå att leva i Sverige utan tillstånd. Genom utökat samarbete, fler befogenheter och nya verktyg ska den reglerade invandringen upprätthållas.

Idag presenterades Moderaternas budget av Ulf Kristersson och Elisabeth Svantesson. Moderaterna säger nej till regeringens 105 miljarder långa önskelista. I stället lägger vi fram ett samlat alternativ med större resurser till rättsväsendet, en politik som minskar arbetslösheten och en krisbuffert för tuffare tider.

Filmer
Moderaterna Moderaterna
STÄRK SVENSKA GRÄNSEN — STÖLDLIGORNA SKA STOPPAS! ?
Över hälften av alla villainbrott begås av utländska stöldligor. De rensar svenska bostäder, bilar och redskapsförråd. Sen skeppas dina ägodelar utomlands.

? Vi moderater vill sätta stopp för stöldligorna som härjar i Sverige. Vi har en mängd förslag som kan bli verklighet om riksdagen röstar för dem. Är du med oss?

? och dela om du håller med!
Moderaterna Moderaterna
FRIÅR – NEJ TACK: MODERATERNA SATSAR ISTÄLLET PÅ FLER POLISER OCH ÅKLAGARE ?‍♀️
Sverige behöver poliser, men för att utredningarna inte ska läggas på hög krävs också fler åklagare och satsningar på domstolarna.

? Moderaterna satsar FYRA gånger mer än regeringen på rättsväsendet i vår budget.
? Kampen mot gängvåldet måste tas på allvar!
Följ oss

Moderaterna i Västernorrland