Aktuella områden
Integration
AKTUELLT
Visa:

Regeringen Löfven har duckat medan medierna presenterat det som hänt vid Transportstyrelsen med rent häpnadsväckande missförhållanden. Sveriges säkerhet har inte tagits på allvar och det är helt oacceptabelt. Statsministern och regeringens företrädare måste snarast kliva fram och berätta vad de känt till samt vad som gjorts för att begränsa skadorna, skriver Anna Kinberg Batra och Hans Wallmark, försvarspolitisk talesperson, på Svenska Dagbladets debattsida.

Vårt samhällskontrakt bygger på att den som begår brott också ska möta konsekvenser. Lagstiftningen har släpat efter när det kommer till sexualbrott. Det vill vi förändra och presenterar i dag ett trygghetspaket med åtgärder, skriver Anna Kinberg Batra och Tomas Tobé på Göteborgs-Postens debattsida.

Filmer

Sverige har en allvarlig säkerhetskris som kräver politiskt ansvarstagande. Stefan Löfven har väckt fler frågor än vad han besvarat - det säger Anna Kinberg Batra efter att Löfven brutit tystnaden om säkerhetsskandalen där sekretessbelagda uppgifter röjts till utlandet.

Följ oss

Moderaterna i Jämtlands län