Aktuella områden
AKTUELLT
Visa:
Filmer

Sveriges krisledning har inte fungerat under coronapandemin. Regeringen har gömt sig bakom myndigheter och skyllt ifrån sig på kommuner och regioner. Om det är så det fungerar vid en civil kris – vad händer då vid ett fientligt angrepp? Nu måste Sveriges krisledning byggas upp från grunden. Därför presenterar vi en handlingsplan med 24 konkreta åtgärder, skriver Ulf Kristersson och Pål Jonson i Dagens industri.

Regeringens krisledning har inte fungerat under coronakrisen. Senfärdighet och passivitet präglar Stefan Löfvens regering. Om det blir så här när en oförutsägbar civil kris drabbar landet – vad händer då vid ett avsiktligt fientligt angrepp?

Moderaterna i Jämtlands län Moderaterna i Jämtlands län
Imorgon tisdag 24/9 kl 13.00 kommer Saila Quicklund riksdagsledamot Jämtlands län och hennes riksdagskollega Jan Ericsson att debattera bensinskatten med dess konsekvenser för landsbygden, mot finansminister Magdalena Andersson. Följ riksdagsdebatten via SVT Forum.
Filmer
Följ oss