Aktuella områden
Lag och ordning
AKTUELLT
Visa:

Onsdagen den 25 april är Moderaternas partiledare Ulf Kristersson värd för ett nordiskt partiledarmöte i Stockholm. Partiledare från Norge, Danmark, Finland och Island deltar vid överläggningar. De kommer även genomföra ett gemensamt besök på Wallenberg Wood Science Center.

Nya Moderaterna i Jämtlands län Nya Moderaterna i Jämtlands län
Länets riksdagsledamot Saila Quicklund, Pär Jönsson, oppositionsråd i Östersunds kommun, samt ICA-handlaren Carl-Johan Winblad skriver om att brottsligheten ökar och miljöerna vi vistas i upplevs ibland otrygga. Respekten för vad som är ditt och vad som är mitt håller på att urholkas. Den grova brottsligheten växlar upp och kommer närmare.
Känner du igen dig? Listan kan göras lång men vi vill visa vad vi tror kan få stopp på denna negativa utveckling.

Läs mer här: http://www.op.se/opinion/debatt/debatt-vi-vill-varna-ett-tryggt-samhalle?referrer=app

Jag har påpekat några gånger att Sverige inte har haft en genomtänkt migrations- och integrationspolitik på decennier. Vi har egentligen aldrig tänkt igenom hur vi kan förena vårt delansvar för utsatta flyktingar i världen, med det fulla ansvaret för hur det sedan också går här i Sverige. Som rikt land har vi ett ansvar att hjälpa till. Men integrationen här i Sverige måste samtidigt fungera. En svår avvägning, men den måste göras.

Filmer
Följ oss