Aktuella områden
AKTUELLT
Visa:
Filmer

Alliansen säger gemensamt nej till regeringens förslag om att införa en utflyttningsskatt, den så kallade exitskatten. Det är orimligt att skicka ett så omfattande skatteförslag på remiss utan att överhuvudtaget fundera över konsekvenserna för Sveriges företagare och näringslivsklimat, skriver Elisabeth Svantesson och de övriga allianspartiernas ekonomisk politiska talespersoner på Svenska Dagbladets debattsida.

Nya Moderaterna i Jämtlands län Nya Moderaterna i Jämtlands län
Länets riksdagsledamot Saila Quicklund (M) Pod: Har idag blivit intervjuad av Tina Sahlén och Mattias Hjelmberg från RF ( riksidrottsförbundet). Där hon presenterar moderaternas idrottspolitik. Podintervjun Idrott och Politik sänds nästa vecka!

Alliansen öppnade upp Sverige för arbetskraftsinvandring genom en omfattande reform 2008, men nu måste vi ta ytterligare steg. Det handlar om att ställa om till en politik som uttalat lockar hit internationell högkvalificerad arbetskraft och expertis, skriver partisekreterare Gunnar Strömmer och Johan Forssell, migrationspolitisk talesperson, på Dagens Industris debattsida.

Följ oss

Moderaterna i Jämtlands län