Aktuella områden
Lag och ordning
AKTUELLT
Visa:

I dag presenterar regeringen sin vårproposition och vårändringsbudget. Elisabeth Svantesson, ekonomisk-politisk talesperson, konstaterade på en pressträff under förmiddagen att det har varit sju förlorade år med Stefan Löfven. Moderaterna erbjuder en politik för att vända utvecklingen, genom att pressa tillbaka arbetslösheten, bekämpa kriminaliteten och förbättra integrationen.

Moderaterna i Jämtlands län Moderaterna i Jämtlands län
Imorgon tisdag 24/9 kl 13.00 kommer Saila Quicklund riksdagsledamot Jämtlands län och hennes riksdagskollega Jan Ericsson att debattera bensinskatten med dess konsekvenser för landsbygden, mot finansminister Magdalena Andersson. Följ riksdagsdebatten via SVT Forum.

Idag presenterade Ulf Kristersson och Elisabeth Svantesson slutrapporten från Moderaternas integrationskommission med 100 konkreta förslag för en ny integrationspolitik. Målet är att invandringen sammantaget ska vara bra för Sverige. Integrationspolitiken måste löpande utvärderas mot två mått: hur många är självförsörjande och hur många talar användbar svenska.

Filmer
Följ oss