Aktuella områden
Visa:
Filmer
Nya Moderaterna i Jämtlands län Nya Moderaterna i Jämtlands län
Regeringens IT- skandal: Självklart får en så allvarlig kris för landets säkerhet konsekvenser. Alliansen meddelade idag kl 09.00 att man yrkar på misstroendeförklaring mot inrikesministern, infrastrukturministern och försvarsministern. Alliansen ska nu i sina respektive arbetsgrupper begära att talmannen kallar in kammaren för att kunna behandla begäran om misstroendeförklaring. I praktiken handlar det om att i riksdagen rösta om statsråden har förtroende.
Filmer

Alliansen bjuder in till pressträff med Alliansens partiledare, Anna Kinberg Batra, Annie Lööf, Jan Björklund och Ebba Busch Thor.

Pressrelease

Säkerhetskrisen i Sverige innebär att såväl enskilda människors som rikets säkerhet riskerats. Regeringens arbete och ansvarstagande under hanteringen har varit mycket bristfälligt. Trots det allvarliga läget lyser det politiska ansvarstagandet från regeringen fortsatt med sin frånvaro. I dag presenterar Alliansens partiledare, Anna Kinberg Batra, Annie Lööf, Jan Björklund och Ebba Busch Thor, därför att partierna gemensamt kommer att rikta misstroende mot de ansvariga statsråden Anna Johansson, Anders Ygeman och Peter Hultqvist.

Följ oss

Moderaterna i Jämtlands län