Aktuella områden
Integration
Lag och ordning
AKTUELLT

Moderaterna lanserar idag M-Lotteriet. Ett månadslotteri för medlemmar och vänner i hela Sverige. Lotteriet är digitalt och lanseras för att öka partiets finansiering såväl som för att erbjuda en ny engagemangsform för alla som vill bidra till att vi vinner valet 2022 och därefter.

Idag presenterade Maria Malmer Stenergard åtta förslag för att fler utvisningar ska genomföras. Det ska inte gå att leva i Sverige utan tillstånd. Genom utökat samarbete, fler befogenheter och nya verktyg ska den reglerade invandringen upprätthållas.

Sverige har allvarliga problem med grov organiserad brottslighet, omfattande utanförskap och bidragsbrott. Brister i kontrollen av folkbokföringen är en av flera faktorer som lagt grund till att dessa problem är så pass omfattande. Det är centralt att staten kan fastställa vilka som lever i Sverige och säkrar ordning och reda.

Idag presenterade Ulf Kristersson och Jessica Rosencrantz budgetsatsningar om totalt 3,25 miljarder kronor för att snabbt sänka utsläppen. Det handlar om att ställa om transporter och industri, samt att utveckla gröna bränslen och nästa generations kärnkraft.

Idag presenterades Moderaternas budget av Ulf Kristersson och Elisabeth Svantesson. Moderaterna säger nej till regeringens 105 miljarder långa önskelista. I stället lägger vi fram ett samlat alternativ med större resurser till rättsväsendet, en politik som minskar arbetslösheten och en krisbuffert för tuffare tider.

Gängvåldet är ett större hot mot Sverige än vad någon nu aktiv svensk politiker har varit med om. Moderaterna går nu fram med ett samlat program av mönsterbrytande reformer för att stoppa de kriminella gängen.