AKTUELLT
Visa:
Filmer
Moderaterna i Jönköpings Län Moderaterna i Jönköpings Län
Green föreslås till Moderaternas partiledning!

Mats Green, moderat riksdagsledamot för Jönköpings län, föreslås idag av en enig nationell valberedning att utses till ny ledamot i Moderaternas partistyrelse vid partistämman den 17-20 oktober i Västerås.

- Jag känner mig mycket hedrad över nomineringen säger Mats Green som för närvarande är arbetsmarknads- och integrationspolitisk talesperson samt vice ordförande i Arbetsmarknadsutskottet. Han har tidigare bl.a varit Moderaternas bostadspolitiska talesperson samt kommunalråd och kommunstyrelseordförande i Jönköpings kommun. Han har även lett Moderaternas eftervalsanalys efter 2018 års val.

- Vi i Moderaterna i Jönköpings län är naturligtvis mycket glada att Mats Green är föreslagen att ingå i Moderaternas partistyrelse. Mats är såväl en mycket kompetent politiker och klok människa som en fantastisk företrädare för vårt län säger förbundsordförande Gottlieb Granberg.

Foto: Fredrik Wennerlund
Moderaterna i Jönköpings Län Moderaterna i Jönköpings Län
POLISER SKALL FÅ VARA POLISER! ?‍♀️

? Därför satsar vi på att ge dem hundratals nya civila kollegor som kan hjälpa dem med pappersarbetet på kontoret.

? Då får poliserna mer tid ute på gatorna, och kan gripa fler brottslingar.
Filmer