AKTUELLT
Visa:
Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
REGION UPPSALA
✅ Nu ska vårdkvaliteten stärkas och kapaciteten att behandla patienter i hela länet öka!

Vi skriver mer om beslutet för de kirurgiska spetsområdena i helgens tidning: https://www.eposten.se/asikt/lasarettet-far-tre-profilomraden-unt5394444.aspx

Människohandel och prostitution har tyvärr blivit ett växande problem i Uppsala kommun. Myndigheter och civilsamhället måste samarbeta bättre för att komma till bukt med problemet. Moderaterna, Centerpartiet och Kristdemokraterna i Uppsala kommun har budgeterat för ett framtagande av en handlingsplan mot människohandel.

Filmer

Idag presenterade M, C och KD sitt budgetförslag. När minoritetsstyret i Uppsala kommun lovar lite av allt till alla vågar vi prioritera. Vi sänker skatten med 30 öre samtidigt som vi lägger mer pengar än styret på att öka tryggheten. Vi tar trygghetskrisen på allvar. Därför vill vi se ordentliga satsningar som både förebygger och bekämpar kriminalitet och otrygghet. Socialtjänstens förebyggande arbete ska stärkas och fler ordningsvakter och trygghetskameror ska sättas in för att underlätta Polisens arbete med att bekämpa brott och öka den upplevda tryggheten.
Uppsala ska vara en kommun där företag vill etablera sig och fortsätta växa. Den som vill och kan arbeta ska ha ett jobb att gå till och skolan ska vara en trygg plats där grunden för framtiden läggs. Uppsala ska vara en attraktiv kommun att bo och utvecklas i.

Här kan du läsa mer om några av våra budgetsatsningar samt hela vårt budgetförslag.

Filmer
Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
TRYGGHETEN FRÄMST ?

Igår presenterade S, MP och L i Uppsala kommun sitt förslag till budget för 2020. Det är en budget som lovar lite av allt till alla, medan tryggheten inte prioriteras tillräckligt.

Moderaterna kommer snart att lägga fram en budget där fokus ligger på trygghet, företagande och ansvar för kommunens ekonomi.

Hör och läs Fredrik Ahlstedt kommentera budgetförslaget via länkarna i kommentarerna! ?
Följ oss