AKTUELLT
Filmer
Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
S, MP och L i Uppsala kommun gör gemensam sak med V

Idag presenterade mittenstyret tillsammans med V en rad förslag på välfärdsområdet. Mot att få igenom dessa förslag har V lovat att inte göra upp med resten av oppositionen. Därmed kommer den styrande minoritetens budget att gå igenom utan förändringar.

- Det här visar tydligt att Vänsterpartiet är en del av den styrande majoriteten. Jag saknar dessutom satsningar på trygghet och säkerhet bland de här punkterna. Med anledning av den senaste tidens skjutningar är det anmärkningsvärt. säger Fredrik Ahlstedt, kommunalråd för Moderaterna, och fortsätter:

- Att satsa på bättre arbetsmiljö för socialsekreterare och högre lön till lärare som arbetar i utsatta områden är däremot sedan gammalt dessutom moderata förslag som vi gärna ställer upp på. Det bidrar till trygghet i alla Uppsalas stadsdelar, den välfärdsfråga som borde prioriteras högst idag.

Läs mer om förslagen och Moderaternas inställning i kommentarsfältet 💙
Filmer

Moderaterna, Centerpartiet och Kristdemokraterna presenterade under förmiddagen sitt gemensamma ekonomiska ramverk för 2020. Det gemensamma ekonomiska ramverket utgör grunden i mål och budget-processen och säkerställer att partierna har en beredskap för att ta över styret av Uppsala kommun.

Följ oss