AKTUELLT
Visa:

Ingen har nog missat planerna för de sydöstra stadsdelarna som omfattar bland annat Bergsbrunna, Sävja, Vilan och Nåntuna. Ett helt nytt område ska bebyggas och Bergsbrunna får en tågstation. För Moderaterna är det viktigt att vi samtidigt som vi bygger nytt säkerställer att de nya områdena är något som efterfrågas av såväl dagens uppsalabor som framtidens kommuninvånare.

Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
REGION UPPSALA
✅ Nu ska vårdkvaliteten stärkas och kapaciteten att behandla patienter i hela länet öka!

Vi skriver mer om beslutet för de kirurgiska spetsområdena i helgens tidning: https://www.eposten.se/asikt/lasarettet-far-tre-profilomraden-unt5394444.aspx

En egen försörjning lägger grunden för friheten att bo där du vill och bli den du vill. Just därför är det prioriterat att så många som möjligt har ett jobb att gå till och kan gå från bidrag till jobb. För oss i Uppsalaalliansen (M, C och KD) i arbetsmarknadsnämnden är detta alltid ambitionen och därför driver vi just nu följande frågor:

Filmer
Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
TRYGGHETEN FRÄMST ?

Igår presenterade S, MP och L i Uppsala kommun sitt förslag till budget för 2020. Det är en budget som lovar lite av allt till alla, medan tryggheten inte prioriteras tillräckligt.

Moderaterna kommer snart att lägga fram en budget där fokus ligger på trygghet, företagande och ansvar för kommunens ekonomi.

Hör och läs Fredrik Ahlstedt kommentera budgetförslaget via länkarna i kommentarerna! ?
Följ oss