AKTUELLT
Visa:

Moderaterna i Uppsala kommun vill se ett attraktivt konstmuseum som lockar fler än idag och som är ekonomiskt försvarbart. Därför bör de ekonomiska konsekvenserna och funktionaliteten i förslagen ”Kaniken” och ”Ångkvarn” för ett nytt konstmuseum också utredas.

Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
TRYGGHETEN FRÄMST ?

Igår presenterade S, MP och L i Uppsala kommun sitt förslag till budget för 2020. Det är en budget som lovar lite av allt till alla, medan tryggheten inte prioriteras tillräckligt.

Moderaterna kommer snart att lägga fram en budget där fokus ligger på trygghet, företagande och ansvar för kommunens ekonomi.

Hör och läs Fredrik Ahlstedt kommentera budgetförslaget via länkarna i kommentarerna! ?
Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
REGION UPPSALA
✅ Nu ska vårdkvaliteten stärkas och kapaciteten att behandla patienter i hela länet öka!

Vi skriver mer om beslutet för de kirurgiska spetsområdena i helgens tidning: https://www.eposten.se/asikt/lasarettet-far-tre-profilomraden-unt5394444.aspx
Filmer

Ingen har nog missat planerna för de sydöstra stadsdelarna som omfattar bland annat Bergsbrunna, Sävja, Vilan och Nåntuna. Ett helt nytt område ska bebyggas och Bergsbrunna får en tågstation. För Moderaterna är det viktigt att vi samtidigt som vi bygger nytt säkerställer att de nya områdena är något som efterfrågas av såväl dagens uppsalabor som framtidens kommuninvånare.

Filmer
Följ oss