AKTUELLT
Visa:
Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
REGION UPPSALA
✅ Nu ska vårdkvaliteten stärkas och kapaciteten att behandla patienter i hela länet öka!

Vi skriver mer om beslutet för de kirurgiska spetsområdena i helgens tidning: https://www.eposten.se/asikt/lasarettet-far-tre-profilomraden-unt5394444.aspx
Filmer

Uppsala kommuns företagsklimat fortsätter att rasa i Svenskt Näringslivs årliga mätning. I år placerar sig Uppsala på plats 232 av 290, jämfört med plats 212 förra året. Det är den sämsta placeringen någonsin. Pandemin har slagit hårt mot många av kommunens företag, för att rädda jobb måste Sveriges fjärde största kommun kraftigt förbättra förutsättningarna för näringslivet.

Filmer

Enligt en ny opinionsmätning av Demoskop är Moderaterna idag största parti i Uppsala kommun. Vi har goda förutsättningar för ett maktskifte och måste nu samla detta stöd till ett valresultat 2022. Det är tydligt att väljarna vill se ett nytt styre då Moderaterna idag skulle få 24 %, samtidigt backar (S) till 22%. (M) har ökat kraftigt med 7 procentenheter jämfört med valet 2018.

Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
TRYGGHETEN FRÄMST ?

Igår presenterade S, MP och L i Uppsala kommun sitt förslag till budget för 2020. Det är en budget som lovar lite av allt till alla, medan tryggheten inte prioriteras tillräckligt.

Moderaterna kommer snart att lägga fram en budget där fokus ligger på trygghet, företagande och ansvar för kommunens ekonomi.

Hör och läs Fredrik Ahlstedt kommentera budgetförslaget via länkarna i kommentarerna! ?
Följ oss