AKTUELLT
Visa:
Filmer

Idag släpper Moderaterna i Knivsta kommuns nomineringskommitté förslaget till kommunfullmäktigelista inför valet 2018. Toppar listan gör kommunalråd Klas Bergström, följt av Jeanette Meland och Thor Övrelid. Dessutom föryngrar Moderaterna listan och sänker medelåldern på valbar plats till 44 år (47 år 2014) och till 48 år (49 år 2014) totalt på hela kommunfullmäktigelistan. Den slutliga listan fastställs den 5 december på Moderaterna i Knivstas nomineringsstämma.

Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
”Utvecklingen, där allt fler lever på bidrag och företagen blir allt mer missnöjda med kommunen, måste brytas. För att kunna ha en fungerande välfärd i framtiden krävs det att företag ges möjlighet att skapa jobb och att människor får förutsättningar att få jobb. Det vet alliansen. Undrar när det rödgröna styret ska inse det?”, skriver Alliansens representanter i Arbetsmarknadsnämnden i Uppsala kommun i UNT.

Idag, torsdag, besöker statsminister Stefan Löfven (S) Uppsala. Statsministern ska under besöket följa med kommunens trygghetsvakter samt besöka Gottsunda. Moderaternas Therez Olsson, kommunalråd (M) i Uppsala kommun och riksdagsledamot Ulrika Karlsson (M) Uppsala län, kräver större ansvarstagande från Regeringen.

Filmer
Följ oss