AKTUELLT
Visa:
Filmer

För att rekrytera och behålla våra sjuksköterskor i slutenvården i Region Uppsala satsar det blågröna styret 50 miljoner kronor på ökade lönetillägg för medarbetare som jobbar inom slutenvården på Akademiska sjukhuset och förstärkt HR-stöd. Med satsningarna i den blågröna budgeten innebär dagens besked cirka 104 miljoner kronor i medarbetarsatsningar nästa år.

Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
REGION UPPSALA
✅ Nu ska vårdkvaliteten stärkas och kapaciteten att behandla patienter i hela länet öka!

Vi skriver mer om beslutet för de kirurgiska spetsområdena i helgens tidning: https://www.eposten.se/asikt/lasarettet-far-tre-profilomraden-unt5394444.aspx

Idag presenterar Moderaterna i Uppsala kommun vårt förslag till Mål och Budget 2022. Årets budget fokuserar på trygghet, att få fler i arbete och förbättra företagsklimatet samtidigt som vi har en strategi för en ekonomi i balans. En moderat nystart för Uppsala är nödvändig för tryggheten, näringslivet och ekonomin. Moderaterna är redo att styra Uppsala kommun.

Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
TRYGGHETEN FRÄMST ?

Igår presenterade S, MP och L i Uppsala kommun sitt förslag till budget för 2020. Det är en budget som lovar lite av allt till alla, medan tryggheten inte prioriteras tillräckligt.

Moderaterna kommer snart att lägga fram en budget där fokus ligger på trygghet, företagande och ansvar för kommunens ekonomi.

Hör och läs Fredrik Ahlstedt kommentera budgetförslaget via länkarna i kommentarerna! ?
Följ oss