AKTUELLT
Visa:

Det blågröna styret i region Uppsala har 61 mål för mandatperioden 2018-2022. Efter en genomgång står det nu klart att nära en tredjedel av målen uppfyllts efter två år. Totalt 40 av de övriga frågorna hanteras i detta nu av styrelser och nämnder.

Filmer

Sedan en tid tillbaka är Vaksalagatan från Vaksala torg upp till Gränby centrum uppdelad på ett körfält för kollektivtrafik och ett körfält för övrig trafik. Uppdelningen gäller, till skillnad från de kollektivkörfält som finns i de centrala delarna av Uppsala, över dygnets alla timmar. Moderaterna har identifierat att detta lett till enorma köer och en ohållbar trafiksituation.

Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
REGION UPPSALA
✅ Nu ska vårdkvaliteten stärkas och kapaciteten att behandla patienter i hela länet öka!

Vi skriver mer om beslutet för de kirurgiska spetsområdena i helgens tidning: https://www.eposten.se/asikt/lasarettet-far-tre-profilomraden-unt5394444.aspx
Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
TRYGGHETEN FRÄMST ?

Igår presenterade S, MP och L i Uppsala kommun sitt förslag till budget för 2020. Det är en budget som lovar lite av allt till alla, medan tryggheten inte prioriteras tillräckligt.

Moderaterna kommer snart att lägga fram en budget där fokus ligger på trygghet, företagande och ansvar för kommunens ekonomi.

Hör och läs Fredrik Ahlstedt kommentera budgetförslaget via länkarna i kommentarerna! ?
Följ oss