AKTUELLT
Visa:
Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
PENGARNA SKA GÅ TILL UNDERVISNINGEN

Uppsala uppvisar historiskt låga resultat. Vid en av kommunens skolenheter får enbart två av tio elever sin gymnasiebehörighet. Det är sämst i Sverige.

En viktig förklaring är att skattepengarna inte används på rätt sätt. Trots att hälften av kommunalskatten går till skolan och förskolan, nära 5 miljarder, så når inte alla pengar fram till klassrummen.

Uppsala satsar mindre på undervisningen än jämförbara kommuner. Det vill Moderaterna ändra på!

I Uppsala ska alla kunna förverkliga sina livsdrömmar. Moderaterna står redo att leda Uppsala de fyra kommande åren. Tillsammans med våra samarbetspartier i Alliansen har vi idéerna som utvecklar Uppsala. Vi vill stärka vår arbetsmarknadsregion, utveckla tryggheten och valfriheten samt förbättra för medarbetarna i välfärden. Moderaterna vill leda Uppsala kommun vidare in i framtiden.

Filmer

Idag besökte Moderaternas rättspolitiska talesperson Tomas Tobé Enköping och Enköpings polisstation tillsammans med riksdagsledamoten Jessika Roswall.

Filmer
Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
UPPSALA SKA VARA EN KOMMUN FÖR HOPPFULLA

Det går bra för Uppsala. Men inte för alla i Uppsala och inte för hela Uppsala. Det måste vi ändra på!

Därför prioriterar Moderaterna att:
✅ Alla i Uppsala ska ha ett jobb att gå till.
✅ Patienten ska få vård i tid och medarbetarnas kompetens måste tas tillvara.
✅ Alla barn i Uppsala ska klara skolan och lärare ska ges mer tid för undervisning.
✅ Tryggheten sätts främst med fler poliser och trygghetskameror.

Moderaterna är ett parti för hoppfulla. Dela filmen om du också är hoppfull!
Följ oss