AKTUELLT
Filmer
Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
GLÖM INTE ATT RÖSTA I EU-VALET 💙

I helgen hade vi i Uppsala äran att ta emot Moderaternas och Miljöpartiets toppkandidater till Europaparlamentet Tomas Tobé och Alice Bah Kuhnke. De möttes i en debatt i Gränbystaden som modererades av Ludvig Lundgren, ordförande för Uppsala Studentkår. Stort tack för en bra debatt och till alla som kom och lyssnade!

Glöm inte att rösta i EU-valet senast den 26 maj. Här kan du läsa mer om att rösta i EU-valet och hitta var i Uppsala du kan förtidsrösta: https://www.uppsala.se/organisation-och-styrning/amnen/demokrati-och-jamlikhet/mer-om-arbetet-inom-demokrati-och-jamlikhet/val-till-europaparlamentet-26-maj-2019/#i-korthet

Under onsdagseftermiddagen fattar Uppsalas kommunstyrelse beslut om projektdirektiv för ny skola på Norra Hovstallängen, även kallad busstomten. Uppsala-Alliansen är starkt kritiska till placeringen och föreslår istället att placera en ny grundskola på Polacksbacken och en förskola på Kölen.

Filmer

På tisdagen i förra veckan valdes Fredrik Ahlstedt, moderat kommunalråd i Uppsala, till ledamot av Sveriges kommuner och landstings (SKL) styrelse.

Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
DEBATT
Tid: Söndagen den 12 maj klockan 13.00
Plats: Torget framför ICA Kvantum Blommor inne i Gränbystaden.

Moderaterna och Miljöpartiet bjuder in till valdebatt. I den första av tre debatter möts våra toppkandidater till Europaparlamentet, Tomas Tobé respektive Alice Bah Kunke, i en valduell med fokus på frågorna om lag och ordning samt klimat.
Följ oss