AKTUELLT
Visa:

Under torsdagskvällen omvaldes enhälligt Stefan Olsson till gruppledare respektive Emilie Orring till vice gruppledare för den moderata regionfullmäktigegruppen den kommande mandatperioden.

Filmer
Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
MAKTSKIFTE ÄR FORTFARANDE MÖJLIGT

"Vi hoppas att inget är skrivet i sten förrän rösterna är räknade den 15 oktober, och vi kommer därför att fortsätta kämpa hela vägen in i kaklet för ett alliansstyre i Uppsala kommun. Det är vi skyldiga väljarna. Liberalerna är inget vänsterparti och bör inte heller ingå i ett väns­terstyre.", skriver Moderaternas, Centerpartiets och Kristdemokraternas kommunalråd idag i UNT.

Dela och kommentera om du håller med om att Alliansen är skyldiga väljarna ett maktskifte i Uppsala kommun!
Filmer

Idag släppte Svenskt Näringsliv sin ranking över företagsklimatet i Sverige 2018. Uppsala kommun fortsätter att ligga i bottenskiktet av listan på plats 199 av 290. Uppsala kommuns toppnotering i företagsklimatrankingen var 2012 när kommunen placerade sig på plats 90 av Sveriges 290 kommuner.

Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
Företagare ska uppskattas mer och beskattas mindre

Moderaterna beklagar att Uppsala fortsatt är i botten av företagsklimatrankingen. Idag släppte Svenskt Näringsliv sin ranking över företagsklimatet i Sverige 2018. Uppsala kommun fortsätter att ligga i bottenskiktet av listan på plats 199 av 290.

Företagarna får i enkäten, som ligger till grund för rankingen, besvara vilka åtgärder de anser att kommunen ska prioritera för att förbättra företagsklimatet. Den enskilt största försämringen är att kommunens verksamheter tränger undan privat näringsverksamhet. I den kategorin rasade Uppsala hela 40 placeringar.

- Det är en djupt oroande effekt av de rödgrönas styre. Grunden till att den gemensamma välfärden kan finansieras är att fler kommer i arbete och det är i företagen som arbetena skapas. Ett gott företagsklimat är därför av yttersta vikt om vi ska ha en god välfärd, säger Therez Almerfors (M) kommunalråd.
Följ oss