AKTUELLT
Visa:

För att säkerställa fyra tågspår mellan Uppsala och Stockholm och en ny tågstation i Bergsbrunna har Moderaterna hittat en kompromiss med mittenstyret i Uppsala kommun om ett nytt förslag till utbyggnad i sydöstra Uppsala. Det behövs för fortsatt tillväxt och utveckling med fler jobb. De som flyttar hit för att jobba behöver också någonstans att bo. Överenskommelsen innebär att Södra Uppsala blir mer framkomligt och bilvänligt för framtidens miljövänliga bilar samt att fler småhus byggs. Vi moderater säger därtill fortsatt nej till spårväg, skriver Fredrik Ahlstedt och Therez Almerfors, i Uppsala Nya Tidning den 19 februari.

Frågan om lokalisering av Uppsalas konstmuseum har diskuterats i decennier. Befintliga lokaler håller inte måttet och nu behövs en ny placering. Moderaterna, Centerpartiet och Miljöpartiet förespråkar kvarteret Kaniken och begär nu att frågan om konstmuseum ska lyftas till kommunfullmäktige. Detta efter att S, L och V drivit igenom fortsatt placering och tillbyggnad på Slottet i kommunstyrelsen.

Filmer
Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
REGION UPPSALA
✅ Nu ska vårdkvaliteten stärkas och kapaciteten att behandla patienter i hela länet öka!

Vi skriver mer om beslutet för de kirurgiska spetsområdena i helgens tidning: https://www.eposten.se/asikt/lasarettet-far-tre-profilomraden-unt5394444.aspx
Filmer
Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
TRYGGHETEN FRÄMST ?

Igår presenterade S, MP och L i Uppsala kommun sitt förslag till budget för 2020. Det är en budget som lovar lite av allt till alla, medan tryggheten inte prioriteras tillräckligt.

Moderaterna kommer snart att lägga fram en budget där fokus ligger på trygghet, företagande och ansvar för kommunens ekonomi.

Hör och läs Fredrik Ahlstedt kommentera budgetförslaget via länkarna i kommentarerna! ?
Följ oss