AKTUELLT
Visa:
Filmer

Trots ett utmanande ekonomiskt läge tillförs medel till att stärka vården. Medarbetarna får kraftigt höjd friskvårdsbidrag och en särskild satsning för personalfrämjande insatser genomförs. Kollektivtrafiken fredas för att klara omställningen till ett mer normalläge. Det är några av nyheterna i den blågröna budgeten för 2022. Invånarna i Uppsala län ska vara trygga med att vården och kollektivtrafiken är tillgänglig i en fortsatt orolig tid med pandemin och dess effekter.

Filmer
Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
TRYGGHETEN FRÄMST ?

Igår presenterade S, MP och L i Uppsala kommun sitt förslag till budget för 2020. Det är en budget som lovar lite av allt till alla, medan tryggheten inte prioriteras tillräckligt.

Moderaterna kommer snart att lägga fram en budget där fokus ligger på trygghet, företagande och ansvar för kommunens ekonomi.

Hör och läs Fredrik Ahlstedt kommentera budgetförslaget via länkarna i kommentarerna! ?

Enligt en ny opinionsmätning av Demoskop är Moderaterna idag största parti i Uppsala kommun. Vi har goda förutsättningar för ett maktskifte och måste nu samla detta stöd till ett valresultat 2022. Det är tydligt att väljarna vill se ett nytt styre då Moderaterna idag skulle få 24 %, samtidigt backar (S) till 22%. (M) har ökat kraftigt med 7 procentenheter jämfört med valet 2018.

Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
REGION UPPSALA
✅ Nu ska vårdkvaliteten stärkas och kapaciteten att behandla patienter i hela länet öka!

Vi skriver mer om beslutet för de kirurgiska spetsområdena i helgens tidning: https://www.eposten.se/asikt/lasarettet-far-tre-profilomraden-unt5394444.aspx
Följ oss