AKTUELLT
Visa:
Filmer

Idag presenterade vi, Moderaterna i Uppsala kommun vårt förslag till Mål och Budget 2021. Det är en budget som tar ansvar för Uppsala. När minoritetsstyrets budget spretar och ger lite av allt till alla vill vi istället se ett tydligt fokus och en politik som löser samhällsproblemen. Vi vill att alla Uppsalabor som kan arbeta ska ha ett jobb att gå till, vi vill att Uppsala ska vara tryggt och vi vill att alla kommuninvånare ska känna sig trygga i äldreomsorgen.

Coronapandemin slår hårt mot Uppsala. Många har förlorat nära och kära till följd av smittspridning på äldreboenden och i samhället i stort. Näringslivet har haft svårt att locka kunder och driva sin verksamhet framåt. Många har blivit permitterade och är oroade inför framtiden.

Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
TRYGGHETEN FRÄMST ?

Igår presenterade S, MP och L i Uppsala kommun sitt förslag till budget för 2020. Det är en budget som lovar lite av allt till alla, medan tryggheten inte prioriteras tillräckligt.

Moderaterna kommer snart att lägga fram en budget där fokus ligger på trygghet, företagande och ansvar för kommunens ekonomi.

Hör och läs Fredrik Ahlstedt kommentera budgetförslaget via länkarna i kommentarerna! ?
Filmer
Moderaterna i Uppsala län Moderaterna i Uppsala län
REGION UPPSALA
✅ Nu ska vårdkvaliteten stärkas och kapaciteten att behandla patienter i hela länet öka!

Vi skriver mer om beslutet för de kirurgiska spetsområdena i helgens tidning: https://www.eposten.se/asikt/lasarettet-far-tre-profilomraden-unt5394444.aspx
Följ oss