Region Uppsala

Modernisera Region Uppsala

Moderaternas främsta motståndare i sjukvårdspolitiken är inte andra partier. Våra motståndare är de långa väntetiderna i vården och höga kostnader som inte ger bättre sjukvård. Vi går inte till val på att förvalta det som är – vi går till val på ett förändringsmandat. Moderaterna vill modernisera Region Uppsala så att fler patienter vård i tid och att medarbetarna får en bättre arbetsmiljö. Sjukvården är i världsklass men har långa väntetider och medarbetare som inte trivs.

Klicka på länkarna nedan för att läsa mer om Moderaternas fyra prioriterade frågor i regionvalet 2022:

Läs mer om den största reformen för att bygga ut den nära vården i Region Uppsala.

Är du intresserad av en fråga som inte nämns? Läs vårt handlingsprogram om vår politik på det område just du är intresserad av.

Här kan du ladda ner vårt fullständiga handlingsprogram: Modernisera sjukvården i Region Uppsala 2022-2026.

Fakta om Region Uppsala.

Region Uppsala är namnet på det som fram till några år sedan var landstinget i Uppsala län. Mandatperioden 2018-2022 är regionen återigen moderatledd.

Moderaterna i Region Uppsala leds av regionråd Emilie Orring som även har titeln gruppledare är Regionstyrelsens ordförande. Som regionråd har Moderaterna även Stefan Olsson som är ordförande i Utskottet för personal, kompetensförsörjning och utbildning. I valet 2022 finns tre andranamn från de tre olika valkretsarna, Norra, Mellersta och Södra.

Kontakta gärna någon av oss om du har funderingar, synpunkter eller vill engagera dig!

Emilie Orring, Regionråd.
[email protected], 076-785 41 72

Stefan Olsson, Regionråd.
[email protected], 073-995 72 00

Jessica Kumlin är andranamn i norra valkretsen Östhammar.

Cecilia Linder är andranamn i mellersta valkretsen, Uppsala.

[email protected].

Björn Erling är andranamn i södra valkretsen, Håbo.

Alla nyheter

Alliansen presenterar politisk plattform