Praktikant till Moderaterna i Stockholms stadshus hösten 2024

Moderaterna i Stockholms stadshus söker en praktikant till hösten 2024, som vill lära sig mer om hur en politisk organisation och det politiska arbetet fungerar i Sveriges största kommun. Som praktikant får du vara med och utveckla och bilda opinion för moderat politik i Stockholm, i nära samarbete med våra tre borgarråd, särskilt vår gruppledare Christofer Fjellner, och personalen på kansliet.

Arbetsuppgifter

Som praktikant på Moderaternas kansli i Stockholms stadshus arbetar du i en stimulerande och varierande miljö med högt tempo. I rollen som praktikant får du prova på och hjälpa till med många av kansliets arbetsuppgifter, stort som smått, och får en bred inblick i det politiska arbetet inom många områden i Stockholm.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat hjälpa till att fram underlag inför debatter och till debattartiklar. Du får hjälpa till att planera och genomföra kommunikation i sociala medier. Du får planera för och delta på verksamhetsbesök och andra externa aktiviteter.

Kvalifikationer

Vi söker en person med ett stort samhälls- och politikintresse, som är duktig på att skriva och använda sociala medier. Du ska vara en prestigelös lagspelare som är nyfiken, vill hugga i och lära dig nya saker. Du behöver inte vara medlem i Moderaterna sedan tidigare, men du ska dela våra värderingar och visioner.

Praktiken ska ske inom ramen för din utbildning på universitet eller högskola och omfatta 30 högskolepoäng, samt berättiga till CSN. Praktiken är obetald.

Ansökan

Skicka din ansökan i form av en CV och ett kort personligt brev till: [email protected], märk ansökan med ”praktik hösten 2024”.

Sista dag att ansöka är fredag 3 maj. Intervjuer kan ske löpande.

För mer information kontakta [email protected]