9 november, 2023

Moderaterna i Kronoberg söker en vikarierande politisk sekreterare

Under 2024 behöver Moderaterna en föräldraledighetsvikarie. Som politisk sekreterare hos oss arbetar du nära partiombudsmannen. Du driver projekt tillsammans med våra lokalföreningar kring politikutveckling, rekrytering av medlemmar, utbildning och internkommunikation. Vi ser att du är lyhörd, tar egna initiativ och har egen drivkraft i ditt arbete. Du som söker måste klara av en arbetssituation som tidvis är intensiv och krävande och där lagspel och samarbetsförmåga är nödvändig. Självklart kan du uttrycka dig väl i tal och skrift.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Samordna utbyte mellan kommun, region och riksdagspolitiker
  • Stötta föreningarna i arbetet inför val 2026
  • Utarbeta underlag till politiska program, verksamhetsplaner och liknande
  • Samordna kampanjer
  • Planera och genomföra utbildningar och events
  • Ansvara för nyhetsbrev

Arbetstiden är i huvudsak kontorstider, men både helg- och kvällsjobb förekommer. Tjänstens omfattning är 80-100% med möjligheter till delvis hemarbete finns och kan avtalas individuellt.

Kontoret ligger i nära anslutning till resecentrum i Växjö. Körkort och tillgång till egen bil meriterande.

Vi förutsätter att du delar Moderaternas värderingar. Erfarenhet av arbete i en politisk organisation och en akademisk utbildning är meriterande.

Vikariatet kommer att tillsättas från den 1/2 2024 och löper fram till den 31 december 2024.

Din ansökan vill vi ha senast den 1/12 och den skickas till [email protected]

Ange löneanspråk

Har du frågor om tjänsten så besvaras dessa av:

Partiombudsman Andreas Lindström

Ta ställning och dela artikeln