Jarl Hjalmarson Stiftelsen söker projektledare

Jarl Hjalmarson Stiftelsen är Moderaternas Stiftelse för internationellt demokratibistånd. Stiftelsens arbete sker främst genom utbildning och information där fokus ligger på demokratins olika beståndsdelar samt på integrationsarbetet i Europa. Mer information finner du på Stiftelsens hemsida www.hjalmarsonstiftelsen.se.

Stiftelsen söker projektledare med goda allmänpolitiska kunskaper och ett stort intresse för omvärlden. I arbetsuppgifterna som projektledare ingår bland annat att planera, genomföra och dokumentera aktiviteter inom ramen för stiftelsens olika projekt. Resor till projektländerna ingår i tjänsten.

Arbetet som projektledare på stiftelsen sker i en händelserik miljö med ständigt nya utmaningar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där engagemang, noggrannhet, god förmåga att arbeta strukturerat med många saker parallellt samt flexibilitet värderas högt. Det är viktigt att du är prestigelös och samarbetsorienterad då du kommer att arbeta i team tillsammans med våra övriga projektledare och samarbetspartners.

Kvalifikationer:

•  Erfarenhet av politiskt arbete hos moderaterna och/eller dess sidoorganisationer.
  •  Relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet
  •  God administrativ förmåga och med metodisk och analytisk förmåga.
  •  God förmåga att uttrycka sig på engelska och svenska i både tal och skrift

Meriterande:

•  Erfarenhet av politiska förtroendeuppdrag från MUF eller annan moderat verksamhet
  •  Språkkunskaper utöver svenska och engelska
  •  Erfarenhet av ansökningar och rapportering till myndigheter och andra organisationer

Du som är intresserad av anställning hos oss delar våra moderata värderingar.

För frågor och ansökan kontakta Katarina Wallberg, e-post: katarina.wallberg@moderaterna.se eller telefon: 073-328 15 42.

Din ansökan skall vara oss tillhanda senast den 6 september 2019 - observera ny sista ansökningsdag. Stiftelsen tillämpar sex månaders provanställning. Tillträdesdatum efter överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan.