Vi söker en ny stabschef på rådhuset i Göteborg

Rollen som stabschef innebär att du leder den moderata kommunstyrelsegruppen på tjänstemannanivå. Det innefattar hantering av komplexa ärenden, förhandlingar med andra partier och löpande dialog med förtroendevalda.

Som stabschef är man även ansvarig för det årliga budgetarbetet som består av att ta fram sakpolitik, förhandlingar och den ekonomiska styrningen av staden. Att hantera frågor som berör kommunala bolag, nämnder och juridik är en del av rollen. Löpande strategiska frågor för partiet och den framtida politiska inriktningen för partiet är en del av det dagliga arbetet.

Arbetet innebär även att man är ansvarig för att samordna våra samarbetspartier, och löpande kontakt med andra partier i olika frågor.

I rollen är viktiga egenskaper att vara självgående, analytisk, ha en god samarbetsförmåga och ledarerfarenhet. Erfarenhet av arbete i politiska organisationer och offentlig förvaltning är meriterande.

Intervjuer kommer att ske löpande. Är du intresserad eller har du frågor? Kontakta Axel Josefson, kommunalråd på 070-148 48 49 eller [email protected]