30 juni, 2023

Moderaterna i Helsingborg söker politisk sekreterare

Moderaterna i Helsingborg söker en politisk sekreterare med placering i Rådhuset i Helsingborg. Helsingborg är sedan valet 2022 den största moderatledda staden i Sverige där Moderaterna innehar posten som kommunstyrelsens ordförande. Vi söker dig som vill vara med och utveckla samt genomföra moderat politik i en av Sveriges mest attraktiva och utvecklingsorienterade städer.

Arbetsuppgifter

Moderaterna har i olika konstellationer styrt Helsingborg sedan 2006. För Moderaterna har det varit viktigt med ett starkt fokus på att utveckla Helsingborg, inte minst genom att våga sätta ambitiösa mål och att tänka nytt. Detta har bidragit till att Helsingborg tilldelats en rad priser inom olika områden och har blivit en av Europas mest innovativa städer.

Moderaterna i Helsingborg befinner sig i ett riktigt spännande läge där vi har fått förtroendet att styra staden ännu en period. Det innebär att du vid anställning kan förvänta dig bli en nyckelfigur i det politiska arbetet och en aktiv part i politikutvecklingen under mandatperioden.

Som politisk sekreterare har du ett utmanande och stimulerande arbete som ställer stora krav på lyhördhet och flexibilitet. Arbetet sker ofta under tidspress och ställer stora krav på omdöme och förmåga att prioritera. Du kommer att arbeta nära kommunstyrelsens ordförande och kommunalråden i ledningsgruppen. Du kommer även ha ett nära samarbete med såväl övriga politiska sekreterare, politiker och tjänstemän. Som politisk sekreterare förväntas du ta stort ansvar och ha en god samarbetsförmåga, samt:

• Ta fram underlag till kommunalråden
  • Skriva pressmeddelanden, brevsvar samt utkast till artiklar
  • Bevaka ärenden
  • Bidra till att utveckla nya politiska förslag
  • Granska och sammanfatta utredningar, remisser och förslag
  • Handha kontakter med invånare
  • Sköta kontakter med media
  • Hantera olika kommunikationskanaler, såsom hemsidor, sociala medier med mera
  • Ge administrativt stöd

Du bör vara god skribent med pedagogisk förmåga. Du bör ha en god allmänbildning och delar Moderaternas värdegrund. Det är meriterande med kompetens inom kommunikation, video- och bildredigering och god skrivförmåga. Vi erbjuder en spännande arbetsplats där du får möjlighet att vara med och påverka Helsingborgs utveckling. Anställningen är på heltid och arbetsplatsen är huvudsakligen Helsingborgs rådhus.

Skicka din ansökan med CV och personligt brev senast den 20:e aug till  [email protected]. Vid frågor eller funderingar gällande tjänsten vänligen kontakta Hugo Abrahamsson, [email protected]. Intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ta ställning och dela artikeln