5 april, 2023

Moderaterna Stockholms stad och län söker organisationschef till förbundskansliet

Moderaterna i Stockholms stad och län söker en organisationschef för att leda en av två avdelningar på förbundskansliet. Förbundskansliet består av två förbund samlade i ett kansli, vilket är den största regionala organisationen inom Moderaterna med mer än en fjärdedel av partiets medlemmar. Våra förbund utgörs av 26 kommuner och Region Stockholm.

Rollen som organisationschef innebär att du har ett övergripande ansvar för viktiga delar av verksamheten såsom utbildning, konferenser, event, valformalia och säkerhet samt stöd till förbundsstyrelser, råd och nätverk. Du är del av kansliledningen som är ledande i planeringen av valrörelsen 2026. Du kommer att samarbeta nära kanslierna på stadshuset och regionen, samt med kommunal- och regionråd, riksdagsledamöter och politiska sekreterare i länet.

Organisationsavdelningen på förbundet består i dagsläget av 6 medarbetare. På förbundskansliet arbetar totalt 13 personer.

Vi söker dig som håller högt tempo, är driven, ordningsam och resultatorienterad. Du ska vara beslutsmässig, kunna arbeta självständigt, kunna ta initiativ och ha ett mycket gott omdöme. Vi värdesätter en mycket god förmåga att samarbeta, hög integritet och förmåga att snabbt etablera goda relationer. Du bör ha erfarenhet av arbetsledning. Stor vikt kommer att läggas vid dina kvalifikationer som ledare och chef. Kunskap om Moderaternas organisation är en merit.

Anställningen som organisationschef är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Placering på förbundskansliet, Blasieholmen, Stockholm. Arbetet utgår från förbundskansliet men kan innefatta hela Stockholms län. Eftersom våra möten och arrangemang till stor del äger rum på både kvällar och helger förekommer kvälls- och helgtjänstgöring.
Du kommer att rapportera till chefombudsman, Lars-Peter Swärdh.

Låter detta som du?
Skicka in ansökan samt CV till [email protected] senast 21 april 2023.

För frågor, kontakta Lars-Peter Swärdh, lars- [email protected] alt. 0708-72 92 75.