Denna nyhet är mer än 3 år gammal

5 november, 2020

Vi förstärker förbundskansliet

Från årsskiftet förstärker vi förbundskansliet med två tjänster. Jonna Sandström kommer att förstärka kommunikationsavdelningen och Jakob Steinstö förstärker organisationsavdelningen.

Jonna Sandström tillträder rollen som projektledare inom kommunikation på Stockholmsförbundet. Rollen innebär ett övergripande ansvar för omvärldsbevakning, medierelationer och textproduktion men även kampanjplanering och stöd vid krishantering. Jonna kommer närmast från MUF där hon med stor framgång har arbetat som pressansvarig de senaste två åren. Jonna har tidigare erfarenheter från partiet, bland annat som politisk sekreterare på riksdagskansliet.

Jakob Steinstö kommer till att börja med ha huvudfokus och ansvar för nomineringsprocessen Stockholms stad. Därutöver en hel del arbete med strategisk valplanering, event och aktiviteter och intern kommunikation. Jakob kommer närmast från Svenskt Näringsliv där han jobbat med Svenskt Näringslivs årliga undersökning och ranking av det lokala företagsklimatet. Jakob har en bakgrund på riksorganisationen och Moderaterna i Kronoberg. Vi är enormt glada över dessa förstärkningar och hälsar Jonna och Jakob varmt välkomna till oss. Kontaktuppgifter till Jonna och Jakob återkommer vi med när de påbörjat sina respektive tjänster. Med dessa två nyanställningar blir vi totalt 11,6 tjänster på förbundskansliet.