Ring statsministern: 18-åringar på Systembolaget och gäller halva priset på all kollektivtrafik?
Ska 18-åringar få handla på Systembolaget om Moderaterna vinner valet? Varför fick även höginkomsttagare elstöd? Och är det dags att höja statusen för arbetaryrken? Senaste avsnittet av Ring statsministern är här!
I veckans avsnitt av podden diskuterar vi också hur fler unga kan lockas till arbete inom äldreomsorgen och varför elstödet utformades som det gjorde. Dessutom svarar statsministern på lyssnarfrågor om kollektivtrafikpriser, utvisningar av tonåringar och en mer oväntad fråga om hur många öl han kan dricka utan att somna. Vi reder även ut vad som gäller för åldersgränsen på Systembolaget.

Lyssna och dela du också.
Har du en egen fråga till statsministern? Ring 08-503 54 000 eller mejla [email protected]
Podden Ring statsministern är ett sätt för vem som helst i hela Sverige att få direktkontakt med Sveriges statsminister, att ställa frågor, komma med idéer och dela erfarenheter – och för alla andra att lyssna på samtalet.
Syftet är att skapa ett utrymme för goda samtal med Sveriges statsminister – genuina, nyfikna och raka samtal om människors verklighet.
Medverkande väljs ut av en extern redaktör och producent och samtalen sänds i ett nytt avsnitt varje vecka.
Avsnittet finns i både ljud- och videoformat där poddar finns.
