14 maj, 2023

Ny ordförande för Moderaterna i Stockholms län

Kommunstyrelsens ordförande i Österåker Michaela Fletcher (M) har idag valts till ny förbundsordförande för Moderaterna i Stockholms län.

• Jag är glad och tacksam för stämmans förtroende att leda Moderaternas största förbund. Vi ska nu arbeta tillsammans för att öka förtroendet i hela Stockholmsregionen och vinna nästa val på samtliga politiska nivåer. Moderaternas eftervalsanalys konstaterar att vi måste bli bättre i storstäderna och det arbetet börjar nu, säger Michaela Fletcher.

Fletcher betonar även att Moderaterna måste bli mer relevanta för invånarna i Stockholmsregionen för att säkra regeringsmakten och ytterligare valsegrar nästa val.

• Det är avgörande för partiets valframgångar att vi vinner fler väljare i Stockholmsregionen. Vår uppgift är nu att se till att partiet driver frågor som är viktiga för människor i Stockholms län. Det handlar om förbättrad framkomlighet i trafiken, ökad rörelse på bostadsmarknaden med fler småhus, bra skolor och sjukvård samt en ansvarsfull ekonomi i svåra ekonomiska tider, fortsätter Fletcher.

Den nyvalda förbundsstyrelsen i sin helhet:

Förbundsordförande Michaela Fletcher, Österåker

Förste vice förbundsordförande Erik Ottoson, Huddinge