4 oktober, 2021

Tusentals halva kanelbullar på företagarnas dag

Måndagen den 4 oktober planerar Moderaterna i Stockholms stad och län att dela ut upp emot 10 000 halva kanelbullar i Stockholmsområdet. Den 4 oktober är en historisk dag för företagare och numera även kanelbullens dag. Men det blir bara en halv kanelbulle, för att uppmärksamma att den andra halvan går till skatt.

Företagarna behöver en egen dag

Datumet 4:e oktober är ett historiskt datum för företagare i och med demonstrationerna på 80-talet då tiotusentals människor samlades för att protestera mot löntagarfonderna. Numera är dagen kanske mest känd för att vara kanelbullens dag.

– Företagare bör hyllas varje dag men särskilt en dag som 4 oktober, som är historisk ur ett företagarperspektiv men också för att det är så många småföretagare som gör en rejäl insats på kanelbullens dag, säger Filippa Reinfeldt (M), ordförande i Moderata företagarrådet i Stockholms stad och län.

– Arbetarrörelsen har alltid haft en egen dag och det är inte mer än rätt att även företagarna har en dag. Vi har sedan ett par år tillbaka börjat uppmärksamma den 4 oktober som företagarnas dag, säger Börje Häggman (M), vice ordförande i företagarrådet.

Företagarrådet kommer kl.12.00 att sända ett digitalt seminarium på Facebook om villkor, attityder och bemötande kring företagande. En rad kända namn deltar, bland andra Elisabeth Svantesson (M), ekonomiskpolitisk talesperson, Anna König Jerlmyr (M), finansborgarråd i Stockholm, Bino Drummond (M), kommunstyrelsens ordförande i Norrtälje, Benjamin Dousa, vd Timbro, Tove Lifvendahl, Svd och en rad företagare.

Utdelning av halva kanelbullar görs av Moderaternas lokala partiföreningar i Stockholms stad och län och kommer att ske i alltifrån Täby och Lidingö till Fridhemsplan och Kungsträdgården, från tidig morgon till eftermiddag och kväll.

Om Moderaterna i Stockholms Stad och Län

Moderaterna i Stockholms Moderaterna i Stockholms stad och län är landets största politiska lokala och regionala organisation. Förbundskansliets grunduppgift är att vara en samordnings- och serviceorganisation för partiorganisationen, våra politiska företrädare, lokala partiföreningar och ideellt arbetande partimedlemmar. Vi ansvarar även för att långsiktigt se till att det finns många goda kandidater till de olika politiska församlingarna, samtidigt som vi utbildar de förtroendevalda som representerar Moderaterna i Stockholmsregionen idag. Vårt uppdrag är att skapa ett bättre Sverige genom lokalt, regionalt och nationellt politiskt arbete. Att vinna val är en förutsättning för att kunna genomföra nödvändiga förändringar. Vänd dig gärna till oss om du har frågor, antingen genom att mejla [email protected] eller genom att leta under fliken kontakt om du söker en specifik person.

KONTAKTPERSONER

KOMMUNIKATIONSCHEF