Du besöker nu Moderaterna i Västra Götaland.

Lars Holmin

Regionråd, Vice ordförande regionstyrelsen, Gruppledare (M) Västra Götalandsregionen, Förbundsstyrelseledamot, Ledamot i partistyrelsen, 1:a namn på valsedeln till regionfullmäktige, Södra valkretsen

Jag bor i den vackra staden Ulricehamn tillsammans med sambo och våra två döttrar. Jag är född i Göteborg och bodde mina första sju år på Hisingen innan mina föräldrar beslutade att ta över min mammas föräldrahem i Ulricehamn. Min uppväxt präglades av idrott i många olika former och mitt politiska engagemang startade på högstadiet där jag var med och startade en MSU förening. Frihet har alltid varit mitt ledord och är det fortfarande. Mitt första politiska uppdrag för partiet fick jag som 18-åring, när jag tog plats i Ulricehamns dåvarande miljönämnd.

Efter gymnasiet flyttade jag tillbaka till Göteborg för studier och trivdes väldigt bra med livet. Men efter tio år var det återigen dags att packa flyttlasset och den här gången gick det tillbaka till Ulricehamn, där har jag bott sedan dess. Jag utbildade mig till lärare och arbetade som det i några år innan jag bytte karriär och fick möjligheten att arbeta som klubbchef på en golfbana. Det var ett utmärkt arbete att kombinera med livet som fritidspolitiker. Under mandatperioden 2006–2010 satt jag i kommunstyrelsen i Ulricehamn, och efter ett framgångsrikt val 2010 fick jag förtroendet att bli kommunens första moderata ordförande i kommunstyrelsen.

Inför valet 2014 fick jag möjlighet att byta fokus till regionen och har sedan dess varit regionpolitiker med olika uppdrag. Idag är jag gruppledare och vice ordförande i regionstyrelsen. Jag har också haft förmånen att arbeta med partiet på centralt håll som ledamot i partistyrelsen.

Jag är moderat för att jag tror på individens frihet och människors förmåga att forma sina egna liv. För mig handlar det om att skapa möjligheter för fler att lyckas och bygga ett tryggare samhälle där frihet går hand i hand med ansvar. Det är den övertygelsen som driver mitt politiska engagemang och mitt arbete för att utveckla Sverige till ett ännu bättre land att bo, verka och leva i.