18 november, 2022

Moderatkvinnorna söker praktikant för vårterminen 2023

Vill du bidra till ett mer frihetligt och jämställt Sverige samtidigt som du skaffar dig värdefulla kunskaper, färdigheter och kontakter? Då ska du söka praktikplats hos oss på Moderatkvinnorna.

Om praktiken
Moderatkvinnorna är Moderaternas kvinnoförbund. Vi arbetar för att utveckla politik och utbilda kvinnor i att spräcka glastak. Vår utgångspunkt är att bekämpa de ofriheter som begränsar kvinnor i dagens samhälle.

Praktiken är på heltid och oavlönad. Din praktikplats kommer att vara på Moderaternas Riksorganisations kontor i Stockholm och du förväntas vara på plats under ordinarie kontorstid, d.v.s. 09.00-17.00.

Som praktikant kommer din främsta arbetsuppgift vara att sköta Moderatkvinnornas konton i sociala medier och skapa innehåll till dessa. Utöver detta finns det goda möjligheter att anpassa arbetsuppgifterna efter dina intressen. Exempel på arbetsuppgifter kan vara att skriva debattartiklar, delta i produktionen av tidningen Modig, ägna dig åt policyutveckling, skriva en rapport, planera evenemang eller genomföra ett eget projekt.

Förbundssekreteraren kommer att vara din handledare, tillsammans med Moderatkvinnornas ordförande och riksdagsledamoten Josefin Malmqvist.

Om praktikanten
Vi söker dig med en påbörjad universitetsutbildning inom exempelvis media och kommunikation, statsvetenskap eller humaniora som vill göra praktik inom ramen för ditt universitetsprogram.

Du behöver inte vara medlem i Moderaterna men dela Moderaternas värderingar och ha ett engagemang för att förbättra och utveckla vårt samhälle.

Vi söker dig som är ordningsam, strukturerad, opretentiös och samarbetsinriktad. Du ska ha erfarenheter av att arbeta i digitala miljöer och kunskap om de vanligaste programmen. Du är kreativ, förstår hur sociala medier fungerar och har ägnat dig åt grafisk produktion tidigare.

Kontakt
Skicka din ansökan med CV, personligt brev och arbetsprover (främst tidigare grafisk produktion men gärna debattartikel eller kortare akademisk text också) till [email protected].  Vi behandlar ansökningar löpande, men sista ansökningsdag är den 2 december. För frågor om praktiken, kontakta vår förbundssekreterare Hanna Dalhusen, 073-682 93 05.