Välkommen till M-stugan – den digitala valstugan som är öppen dygnet runt
Läs mer här!
Vi står upp för Stockholm. Igår, idag och framåt.
STHL(M)-podden!
Erik Östman och Madeleine Larsson möter Disa Påhlman Nilsson, kommunalråd i Nacka, i ett samtal om lokalpolitik, stadsbyggnad och varför en eventuell hackspett inte borde få vetorätt över barns simundervisning.
Vi pratar om vägen in i politiken, från trygghetsfrågan och första medlemsmötet till rollen som kommunalråd. Disa beskriver varför fler unga borde engagera sig, hur det är att byta tjänstemannaroll mot förarsätet som politiker och varför lokalpolitiken påverkar det mesta runt omkring dig innan du ens druckit morgonkaffet.
Samtalet handlar också om Nackas utveckling, tunnelbanan, fler bostäder och varför hus inte bara ska byggas, utan också bidra till trivsel, liv och vackra miljöer. Dessutom blir det valrörelse, dörrknackning, löpning som terapi och en hackspett som kanske finns, men som definitivt redan har gjort politisk karriär.
