Denna nyhet är mer än 3 år gammal

10 januari, 2020

MUF Lindesberg årsmöte 2020

Härmed kallas medlemmar i Moderata Ungdomsförbundet Lindesberg till 2020 års årsmöte.

När: 24 januari 2020 kl. 17:00-18:00

Var: Frosths Konditori, Kristinavägen 16, 711 30, Lindesberg

Årsmötet är föreningens högsta beslutande organ och avgör bland annat vad MUF Lindesberg ska tycka i viktiga lokala politiska frågor samt vilka personer som ska leda föreningen under det kommande verksamhetsåret. Ordinarie årsmöte hålls en gång per år och det är ett utmärkt tillfälle för medlemmar att påverka den lokala politiken i praktiken, delta i debatter och träffa andra medlemmar.

Incheckning: Sker från kl 17:00, uppstartsmötet startar därpå kl 17:15.

Motioner

Förslag från medlemmar på vilken politik som föreningen ska driva eller andra verksamhetsmässiga saker, ska skickas till föreningsordförande Emil Wellander på [email protected]” senast den 20 januari.

Kandidatur

Kandidaturer & nomineringar skickas till valberedningens ordförande Lucas Holmberg på ” [email protected]” senast den 20 januari.

Positioner att kandidera till

Föreningsordförande

Vice föreningsordförande

Ledamot

Handlingar

Handlingar till årsmötet kommer skickas ut till anmälda medlemmar och läggas ut i interna grupper den 22/1.

Rösträtt & medlemskap

För att du som medlem ska ha rösträtt under årsmötet måste du vara medlem i MUF Lindesberg. Gick du med innan den 1 september 2019 och inte har förnyat ditt medlemskap måste du göra det, gick du med efter den 1 september 2019 är du även medlen under hela 2020. Observera att du endast kan inneha rösträtt på ett årsmöte per år.

Anmälan

För att få handlingar till årsmötet samt för att kunna planera årsmötet uppskattar vi om du anmäler dig i förväg vi följande länkhttps://forms.gle/SXRg9sqmww1DaVai9.

MUF’s alkoholpolicy

Under hela uppstartsmötet och ”Efter uppstartsmötet ” gäller MUF’s alkoholpolicy (svensklag) samt medhavd alkohol är ej tillåtet. Följer du inte detta blir du hemskickad, eventuella vårdnadshavare kontaktas och fakturerad deltagarkostnaden.

Kontaktinformation

Har du några funderingar gällande uppstartsmötet eller vill du engagera dig i MUF? Kontakta då vår föreningsordförande Emil Wellander på 070-306 51 28 eller på [email protected]

Ta ställning och dela artikeln