18 oktober, 2022

Moderaterna i Alvesta

18/10-2022

Moderaterna är det enda borgerliga partiet i Alvesta

Efter veckor av samtal och förhandlingar var vårt mål från Moderaterna att bilda ett starkt majoritetsstyre tillsammans med Kristdemokraterna, Sverigedemokraterna och Alvesta Alternativet, ett mål som vi upplevde att samtliga var enade i. KD valde i sista sekund att lämna för att sätta sig i knäet på socialdemokraterna.

Vi kan bara beklaga de borgerliga väljarna som röstade på KD med hopp om en förändring i Alvesta kommun, säger Claudia Crowley Sörensson efter dagens besked att KD krokar arm med Socialdemokraterna och att Alvesta blir utan välbehövligt maktskifte.

Dagens besked innebär också att Moderaterna nu går in i fortsatt opposition och vi kommer att ägna de kommande fyra åren åt intensivt arbete och vi tvekar aldrig på att även framöver att ta ansvar, utkräva styret på ansvar och driva långsiktig och hållbar oppositionspolitik. En röst på moderaterna kan man lita på, vi står fast vid våra ord, våra löften och borgerligheten.

Vid frågor,

Claudia Crowley Sörensson

Ta ställning och dela artikeln