28 november, 2022

Anton Olsson ny ledamot i MUFs förbundsstyrelse

Pressmeddelande 2022-11-28

Under helgen genomfördes Moderata Ungdomsförbundets nationella stämma 2022 på Radisson Blu Arlandia Hotel i Stockholm.

Anton Olsson valdes under förbundsstämman till ledamot i Moderata Ungdomsförbundets förbundsstyrelse för kommande två år. Anton fick samtliga distriktens nomineringar och var valberedningens förslag. Valet var enhälligt av stämman.

Anton är MUF Kronobergs distriktsordförande och har varit det de senaste fem åren. Han har ett långt engagemang i ungdomsförbundet och erfarenhet från ledande positioner och har lett MUF Kronobergs valrörelse genom tre val med stora framgångar.

Anton kommenterar valet:

Det känns roligt att bli vald. Efter en lång tid som distriktsordförande kan jag bidra med mina erfarenheter från det; jag vet vilket stöd distrikten behöver. I Kronoberg har vi fått stora framgångar med många unga kandidater på valsedlar och nu med uppdrag i kommunerna och regionen. Jag vill arbeta med att rusta unga kandidater för att vara redo för att ta tyngre uppdrag och driva igenom politik på riktigt i hela landet.

På förbundsstämman valdes Douglas Thor till ny förbundsordförande. Thor är från Vetlanda i grannlänet Jönköping och var fram till helgen riksordförande för Moderata Studenter.

Presskontakt:

Anton Olsson