10 mars, 2023

10/3-2023

Moderaterna i Kronoberg

Suzanne Frank lämnar som Moderaternas länsförbundsordförande

Inför Moderaterna i Kronobergs länsförbundsstämma i Tingsryd den 22:e april har Suzanne Frank meddelat valberedningen att hon inte ställer upp för omval till förbundsordförande och därmed lämnar posten efter 6 år. Suzanne har framgångsrikt lett partiet genom två valrörelser och under hennes ledarskap har Moderaterna gått framåt kraftigt i många kommuner och dessutom säkerställt att partiet återigen har två riksdagsledamöter från Kronoberg.

Det har varit väldigt roligt att få leda moderaterna i länet! Vi har lyckats utveckla vårt parti och vi har ett starkt moderat lag i Kronoberg! Uppdraget har gett mig mycket positiv energi och jag har känt ett starkt stöd från våra medlemmar och våra väljare! Nu är det dags för mig att lämna över stafettpinnen till nya krafter som kan ta över i god tid innan nästa val och önskar min efterträdare varmt lycka till att fortsätta leda arbetet för moderaterna i länet, avslutar Suzanne Frank.

Valberedningens arbete med att hitta en ny förbundsordförande pågår och valberedningens färdiga förslag kommer att presenteras i god tid inför förbundsstämman den 22:e april. Därefter är det upp till stämmans ombud att välja.

Vi vill från valberedningen givetvis tacka Suzanne för hennes 6 år som förbundsordförande, där hon lett arbetet, för att Moderaterna ska växa i länet och det har hon gjort med bravur. Väljarstödet har ökat i sex kommuner och Moderaterna har återtagit det andra mandatet till riksdagen, säger valberedningens ordförande Thomas Ragnarsson.