16 december, 2022

MUF: Varmt välkomna till Sydoststämman 2023

Härmed kallas samtliga medlemmar i Moderata Ungdomsförbundet i Kronoberg, Blekinge och Kalmar till gemensamma distriktsstämma för verksamhetsår 2022.

Datum: 28 januari 2023 klockan 13:00-18:00, därefter stämmobankett.

Incheckning: 12:30

Distriktsstämman kommer att äga rum på Elite Stadshotellet Växjö. Du tar dig enklast till hotellet med bil (kostnadsbelagd parkeringsplats finns på ett torg bredvid) eller med tåg och går den korta biten från stationen till hotellet.

Distriktsstämman är Moderata Ungdomsförbundet i Kronoberg, Blekinge och Kalmar högsta beslutande organ, där beslutar vi om politiska ståndpunkter, en ny distriktsstyrelse och MSU-råd väljs. På kvällen vankas traditionsenliga stämmobankett. Detta är något du inte vill missa, så se till att anmäla dig direkt!

Nedan kommer information om deltagande som gäller för medlemmar:

Deltagande på Sydoststämman är kostnadsfritt för medlemmar i Kalmar. Att medverka på stämmobanketten, resa till och från samt boende i Växjö är kostnadsfritt för distriktets medlemmar.

Anmälningslänk:

Följ länken nedan för att anmäla dig till stämman. Tänk på att sista dagen för anmälan är 14 januari 2023.

docs.google.com/forms/d/1HpOoV0JTZnVIt67lMJfLpxSFVdo2B7dEkdo6u03nY8A/edit

Motioner:

Motioner skickas till distriktsordförande Elvira Bergh, mail: [email protected]. Skriv ”Motion” i ämnesraden på mejlet. Motionen ska vara en bifogad fil i word-format.

Du kommer att få en bekräftelse när motionen har mottagits och är korrekt inskickad.

Motioner ska skickas in senast 13 januari 2023 23:59.

Kandidaturer och nomineringar:

Kandidatur- och nomineringsstopp är den 28 december 2022 23:59. Kandidaturer och nomineringar mailas till valberedningens ordförande Måns Linge via [email protected]. Har du frågor till valberedningen tar du kontakt via mailen ovan.

_________________________________________________

Moderata Ungdomsförbundets alkoholpolicy gäller under hela stämman. Deltagare som bryter mot denna kommer att skickas hem samt debiteras full kostnad.

_________________________________________________

Vid utebliven närvaro utan giltiga skäl kommer du att faktureras fullt ut för kostnaden för stämman. Avanmälan ska ske senast 21 januari 2023.

För externa gäster samt observatörer kostar deltagande på stämman, bankett och övernattning 1300 kr.

Fakturor för deltagande skickas ut efter stämman.

_________________________________________________

För att äga rösträtt vid stämman krävs följande:

1. För att erhålla rösträtt på distriktsstämma ska icke ny medlem ha varit medlem i distriktet sex veckor före stämman. Ny medlem ska ha varit medlem i distriktet två veckor före stämman.

2. Att man har betalat 2023 års medlemsavgift två veckor innan stämman, d.v.s den 14 januari.

3. Att man anmält sitt deltagande senast den 14 januari.

__________________________________________________

Vid frågor kontakta din distriktsordförande eller stämmogeneral Simon Borup Swalander, 0729651757.

Ta ställning och dela artikeln