24 november, 2022

Vi söker politisk sekreterare

Är du en fena på kommunikation?

Som politisk sekreterare kommer du arbeta nära de moderata förtroendevalda i Region Gotland – i historisk koalition med Socialdemokraterna.

Arbetsbeskrivning

I rollen som politisk sekreterare är du stöd till Moderaternas förtroendevalda inom Region Gotland. Moderaterna sitter i den styrande majoriteten tillsammans med Socialdemokraterna i ett blocköverskridande samarbete som påbörjades efter valet 2022.

Som politisk sekreterare förväntas du att närvara på våra förtroendevaldas möten för att föra minnesanteckningar, samordna kommunikation mellan våra förtroendevalda och medlemmar i Moderaterna, hjälpa till med mötesbokningar, ärendeberedning av politiska förslag och omvärldsbevakning. Utöver de administrativa uppgifterna bistår du även med utåtriktade aktiviteter som koordinering av verksamhetsbesök, skriva debattartiklar, skapa och publicera innehåll på sociala medier och vår hemsida.

Arbetsuppgifter

• Vara rådgivare och bollplank åt förtroendevalda
  • Omvärldsbevakare och analysera politiska underlag
  • Skriva debattartiklar, insändare, pressmeddelanden
  • Biträda vid politisk ärendeberedning
  • Bistå med generell administration, mötesbokningar

Kvalifikationer

Du har ett samhällspolitiskt intresse och har förståelse för hur det är att arbeta i en politisk styrd organisation. Du är social och strukturerad do-er, som gillar att skapa nya relationer och har enkelt för att uttrycka dig i tal och skrift.

Anställning

Tjänsten är på 70% och kan inledas med en provanställning. Vidare är anställningen tidsbegränsad enligt Kommunallagen fram till 2026-12-31, med möjlighet till förlängt uppdrag kommande mandatperiod. Arbetstiden är oreglerad utan rätt till övertidsersättning, där en del av arbetet kan ske på kvällar och helger.

Kontaktinformation – tjänsten

Michelle Wong, politisk sekreterare, [email protected] samt 070-447 67 64

Kontaktinformation – anställningsvillkor

Andreas Unger, regionråd, [email protected]

Ansökan

Vid ansökan, vänligen skicka en introduktion av dig själv, ett CV med personligt brev och/eller din LinkedIn-profil till [email protected]. Ansökningar behandlas löpande under november och december. Sista ansökningsdag 2023-01-31.