8 maj, 2023

Förbundsstämma 6/5

Årets förbundsstämma var förlagd i Olofström där finansmarknadsminister Niklas Wykman var stämmotalare. Han berättade om vilken svår ekonomisk situation vi befinner oss i med hög inflation och lågkonjunktur. En ny ekonomisk miljö och medvetenhet om riskerna i ekonomin. Det gäller att göra rätt saker för att inte elda på inflationen och samtidigt hitta sätt att hjälpa de mest utsatta.

Vi var 68 ombud på plats och ytterligare några medlemmar från länet. Från Kronoberg besökte Oliver Rosengren oss som är riksdagsledamot.

Förbundsstyrelsen 2023-2024

Ordförande Roger Fredriksson, 1.e vice ordförande Kith Mårtensson, 2.e vice ordförande Magnus Gärdebring

Ledamöter: Niklas Joelsson, Britta Lindgren, Marianne Eriksson, Patrik Krupa, Magnus Sandgren, Elin Petersson, Lennarth Förberg, Åsa Evaldsson, Sophia Ahlin, Anders Chronvall (ny), Johan Åkesson (ny) och Christel Hammar Malmgren (ny) och dessutom Therese Åberg MK och Hannes Wettergren MUF.

Stort grattis till era uppdrag i förbundsstyrelsen.

Ta ställning och dela artikeln