Vill du vara med och vinna val i Helsingborg?

Vi söker dig som vill vara med, utveckla och genomföra moderat politik i en av Sveriges mest attraktiva och utvecklingsorienterade städer. Moderaterna i Helsingborg söker en politisk sekreterare med placering i Rådhuset i Helsingborg.

- BLI EN DEL AV VÅRT TEAM TILL VALET 2022!

Moderaterna har i olika konstellationer styrt Helsingborg sedan 2006. För Moderaterna har det varit viktigt med ett starkt fokus på att utveckla Helsingborg, inte minst genom att våga sätta ambitiösa mål och att tänka nytt. Detta har bidragit till att Helsingborg bland annat utnämnts till årets IT-kommun 2015, årets tillväxtkommun 2016, årets nybyggarkommun 2017, årets kvalitetskommun 2017 och inte minst årets miljökommun både 2017, 2018, 2019 och 2020.

Moderaterna i Helsingborg befinner sig i ett riktigt spännande läge med bara ett år kvar till valet. Det innebär att du vid anställning kan förvänta dig bli en nyckelfigur i valrörelsen och en aktiv part i politikutvecklingen inför kommande mandatperiod.

Som politisk sekreterare har du ett utmanande och stimulerande arbete som ställer stora krav på lyhördhet och flexibilitet. Arbetet sker ofta under tidspress och ställer stora krav på omdöme och förmåga att prioritera. Du kommer att arbeta nära kommunalråden i ledningsgruppen och måste kunna samarbeta med såväl politiker som tjänstemän.

Som politisk sekreterare kommer du att arbeta för kommunstyrelsens ordförande samt ge stöd och service till övriga kommunalråd och de moderata ordförandena i nämnderna, vilket bland annat innebär att:

• ta fram underlag till kommunalråden
  • skriva pressmeddelanden, brevsvar samt utkast till artiklar
  • bevaka ärenden
  • bidra till att utveckla nya politiska förslag
  • granska och sammanfatta utredningar, remisser och förslag
  • handha kontakter med invånare
  • sköta kontakter med media
  • hantera olika kommunikationskanaler, såsom hemsidor, sociala medier med mera
  • ge administrativt stöd

Du bör vara god skribent med pedagogisk förmåga. Vi förutsätter att du har god allmänbildning och håller dig ajour med aktuella politiska frågor. Självklart delar du våra värderingar och har stor integritet. Det är meriterande med kompetens inom kommunikation, bildredigering, video och sociala medier.

Vi erbjuder en spännande och dynamisk arbetsplats där du får möjlighet att vara med och påverka hur Helsingborg utvecklas. Anställningen inleds den 1 oktober eller så fort som möjligt därefter och sträcker sig fram till och med valet 2022, med möjlighet till förlängning därefter.

Är du den vi söker? Skicka in din ansökan senast den 15 september 2021 till: Peter Danielsson på peter.danielsson@moderaterna.se