Vi söker en praktikant till Jessica Polfjärds kontor i Europaparlamentet, Bryssel.

Vi erbjuder en intressant, lärorik och omväxlande praktikplats för dig som är klar med universitetsstudierna eller är studerande vid universitet.

Vi letar efter en problemlösare som är engagerad och vill vara med och göra skillnad. Som praktikant hjälper du till med allt på kontoret. Det är viktigt att du är noggrann och prestigelös. Du gillar att ta egna initiativ och klarar av att arbeta med flera saker parallellt. Du kommer att sköta administrativa uppgifter, som att boka resor och möten, besvara mejl och brev och ansvara för besöksgrupper.

Du får även bevaka utskott och seminarium, skriva underlag, politiska texter och debattartiklar samt hjälpa till att bereda ärenden inför utskottsmöten och omröstningar.

Arbetsuppgifterna är mycket omväxlande. Det ställer krav på flexibilitet och förmåga att snabbt kunna sätta sig in i nya sammanhang och ärenden. Du gillar att skriva och kan formulera dig väl i både tal och skrift.

Du som söker har ett brinnande intresse för moderat politik och grundläggande kunskaper om EU och hur dess institutioner fungerar. Du har eller har påbörjat en relevant universitetsexamen. Erfarenhet av politiskt arbete och engagemang i Moderaterna eller annan närstående organisation är meriterande, men inget krav.

Praktiktiden för kommande termin är september till december. Som praktikant får du praktikantersättning.

Sänd din ansökan i form av ett kortare introduktionsbrev och CV som senast den 26 juni till Jessica Polfjärds kontorschef Sofia Lindbom: sofia.lindbom@europarl.europa.eu.

Ange ”praktikansökan” i titelraden.