31 jan 2020

Vi söker en medarbetare till vårt team

Politisk sekreterare till Moderaterna i Region Uppsala.

Moderaterna har två regionråd och en politisk sekreterare vilka leder det blågröna styret i Region Uppsala. I tjänsten jobbar du med regionstyrelsens ordförande genom ärendehantering, mötessamordning och kommunikation, samt att bistå den moderata fullmäktigegruppen. Kring större projekt såsom valrörelse eller aktiviteter som rör hela länsförbundet kommer du även att arbeta tillsammans med vår partiombudsman och de politiska sekreterarna i Uppsala kommun.

Sedan valet 2018 styr Moderaterna tillsammans med Centerpartiet, Kristdemokraterna, Liberalerna och Miljöpartiet. Vi inom Blågrön samverkan och har ett väl fungerande samarbete och arbetar för att ge regionens skattebetalare den service som de ska kunna förvänta sig.

Om du vill arbeta med att driva och utveckla vår moderata politik i den politiska ledningen kan du vara rätt person för jobbet!

Arbetsuppgifter:

• Skriva pressmeddelanden, debattartiklar samt underlag till tal och mediala framträdanden
  • Ta fram och skriva underlag inför beslut
  • Arbeta med strategisk kommunikation samt vara kommunikativt stöd till våra ledande förtroendevalda och den moderata kommunfullmäktigegruppen
  • Utveckla och ansvara för vårt arbete med intern- och externkommunikation
  • Administrativt stöd till den moderata fullmäktigegruppen
  • Förbereda möten, konferenser och andra sammankomster för fullmäktigegruppen
  • Samarbeta med kollegor i de andra partierna såväl som icke partipolitiska tjänstemän

Vi tror att du har följande profil:

• Högskolestudier i statskunskap, juridik, ekonomi, kommunikation eller motsvarande
  • Intresse för och kunskap inom politik
  • Duktig på att formulera dig i tal och skrift
  • Social, stresstålig person som klarar av många bollar i luften samtidigt och kan arbeta väl både självständigt som i grupp
  • Stresstålig med förmåga att hålla många bollar i luften
  • Ordningsam och ansvarstagande
  • Tar egna initiativ och kan arbeta såväl självständigt och i grupp
  • Erfarenhet av evenemang- och möteskoordinering

Vi förutsätter att du delar moderaternas politiska värderingar. Denna tjänst ger dig som en del av vårt team stor utvecklingspotential. Det kräver även stor flexibilitet och integritet. Arbete på kvällar och helger kan förekomma. Tjänsten är heltid men tidsbegränsad i enlighet med Kommunallagen 4 kap, § 33. Tillträdesdatum snarast, lön fastställs efter överenskommelse.

Din ansökan
CV och personligt brev skall vara oss tillhanda senast den 14 februari 2020. Urval och intervjuer sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka din ansökan till emilie.orring@moderaterna.se. Ange ”Ansökan” i ämnesraden.

Frågor?
Varmt välkommen att kontakta Emilie Orring, gruppledare och regionråd, 070-755 38 86, alternativt Johan Eriksson, politisk sekreterare, 072-212 59 77 eller johan.eriksson@moderaterna.se.