22 okt 2018

Politisk sekreterare till Moderaterna i Uppsala

Vi söker en medarbetare till vårt team hos Moderaterna i Uppsala kommun.

I Uppsala kommun har Moderaterna två kommunalråd och två politiska sekreterare för att driva en aktiv oppositionspolitik. Kring större aktiviteter kommer du även att arbeta tillsammans med vår partiombudsman i länet och vår politiska sekreterare i Region Uppsala. Det nyvalda styret i Uppsala kommun bestående av S, L & Mp samlar endast 35 av 81 mandat i kommunfullmäktige vilket innebär att vi har goda möjligheter att driva igenom moderat politik trots att vi sitter i opposition. Om du vill arbeta med att driva och utveckla vår moderata politik och förbättra för uppsalaborna samt är en ansvarstagande person med stort intresse för politik och opinionsbildning kan du vara rätt person för jobbet.

Arbetsuppgifter

• Arbeta med strategisk kommunikation samt vara kommunikativt stöd till våra ledande förtroendevalda och den moderata kommunfullmäktigegruppen
  • Politisk och strategiskt bollplank till våra förtroendevalda
  • Utveckla och ansvara för vårt arbete med intern- och externkommunikation
  • Producera innehåll till våra sociala medier konton
  • Skriva pressmeddelanden och debattartiklar samt underlag till tal, motioner och interpellationer
  • Ta fram underlag inför beslut och politikutveckling
  • Administrativt stöd till den moderata fullmäktigegruppen
  • Arbeta med kampanjutveckling tillsammans med övriga organisationen i Uppsala län.
  • Samarbeta med kollegor i de andra allianspartierna

Vi ser att du har följande profil:

• Högskolestudier i statskunskap, juridik, ekonomi eller motsvarande
  • Stort intresse för och kunskap i politiska frågor
  • Kommunikativ och duktig på att formulera dig i tal och skrift
  • Duktig på att utveckla budskap, verktyg och relationer som förbättrar moderaternas arbete mot väljare och massmedia
  • Social person som lätt knyter nya kontakter
  • Gillar att hålla ordning och reda och har förmåga att hålla många bollar i luften
  • Goda kunskaper om kommunikation i olika sociala kanaler
  • Vana vid att ta ansvar, kunna ta egna initiativ, arbeta såväl självständigt som i grupp och vara stresstålig
  • Goda kunskaper i Officepaketet
  • Erfarenhet av event- och möteskoordinering

Vi förutsätter att du delar moderaternas politiska värderingar. Denna tjänst ger dig som en del av vårt team stor utvecklingspotential. Det kräver även stor flexibilitet, integritet, förmåga att arbeta självständigt och att ta egna initiativ. Arbete på kvällar och helger förekommer. Tjänsten är heltid men tidsbegränsad i enlighet med Kommunallagen 4 kap, § 33. Tillträdesdatum och lön fastställs efter överenskommelse.

Din ansökan
CV och personligt brev skall vara oss tillhanda senast den 15 november 2018. Urval och intervjuer sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka din ansökan till sara.persson@moderaterna.se. Skriv ”Ansökan” i ämnesraden.

Frågor?
Varmt välkommen att kontakta Fredrik Ahlstedt, kommunalråd, på telefon 072-222 87 88 alternativt Sara Persson, politisk sekreterare, 072-547 43 48.

Följ oss