3 jul 2017

Moderaterna i Region Uppsala söker politisk sekreterare

Vi söker en politisk sekreterare till den moderata regionfullmäktigegruppen. Vi söker dig som vill arbeta med politikutveckling och opinionsbildning där siktet är inställt på valvinst 2018. För tillfället är vi i opposition, men målet är att vi ska ta tillbaka makten tillsammans med allianspartierna.

Dina arbetsuppgifter:

• Arbeta med strategisk kommunikation samt vara kommunikativt stöd till våra ledande förtroendevalda och den moderata regionfullmäktigegruppen.
  • Politiskt och strategiskt bollplank till våra förtroendevalda.
  • Utveckla och ansvara för vårt arbete med intern- och externkommunikation, med stor betoning på sociala medier.
  • Skriva pressmeddelanden och debattartiklar samt underlag till tal, interpellationer och motioner, m.m.
  • Ta fram underlag inför beslut och politikutveckling.
  • Administrativt stöd till den moderata fullmäktigegruppen.
  • Arbeta med kampanjutveckling tillsammans med partiorganisationen i Uppsala län.
  • Samarbeta med kolleger i de andra allianspartierna.

Vi ser att du har följande profil:

• Högskolestudier med inriktning på samhällsfrågor (statskunskap, ekonomi, juridik, journalistik eller motsvarande ämnen).
  • Stort intresse för och kunskap om politiska frågor.
  • Kommunikativ och duktig på att formulera dig i tal och skrift.
  • God kunskap sociala medier.
  • Kunskap om att arbeta med ljud och bild är meriterande.
  • Duktig på att utveckla budskap, verktyg och relationer som förbättrar moderaternas arbete mot väljare och medier.
  • Social person som lätt knyter nya kontakter.
  • Gillar att hålla ordning och reda och har förmåga att hålla många bollar i luften.
  • Delar våra politiska värderingar.

Denna tjänst kräver stor flexibilitet, integritet och förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ.

Arbete på kvällar och helger förekommer. Tjänsten är på heltid men tidsbegränsad i enlighet med kommunallagen 4 kap. 31 §. Tillträde enligt överenskommelse.

Din ansökan:

CV och personligt brev ska vara oss tillhanda senast 31 juli 2017. Ansökan skickas till Stefan Olsson, stefan.olsson@moderaterna.se.

Frågor om tjänsten kan ställas till Stefan Olsson, regionråd, på telefonnr 073-995 72 00.