10 jan 2015

Tomas Tobé Moderaternas nya partisekreterare

Idag har Moderaternas partistyrelse beslutat att Tomas Tobé, 36 år och riksdagsledamot från Gävleborgs län, blir Nya Moderaternas partisekreterare. Tobé är idag nya Moderaternas valledare och kommer senast från uppdraget som utbildningspolitisk talesperson och är vice gruppledare för Moderaterna i riksdagen.

- Jag är glad och hedrad över förtroendet att bli Moderaternas nya partisekreterare. Vi har ett viktigt arbete framför oss att utveckla en politik för tillväxt och fler jobb och föra ett aktivt oppositionsarbete, säger Tomas Tobé.

Tomas Tobé arbetade mellan 1998 och 2000 som informationschef på Plenia. Därefter som generalsekreterare på Moderata Ungdomsförbundet 2000 till 2002. Sedan som egen företagare mellan 2002 och 2005. Han är riksdagsledamot från Gävleborgs län sedan 2006 och har suttit i arbetsmarknadsutskottet 2006 till 2012 varav 2010 till 2012 som ordförande. Efter det har han suttit som ordförande för utbildningsutskottet och är sedan 2012 även vice gruppledare för Moderaternas riksdagsgrupp.

Presskontakt:

Bodil Sidén