19 nov 2018

Moderaterna i Stockholm stad och län söker en förenings- och kanslikoordinator

Moderaterna i Stockholms stad och län söker en förenings- och kanslikoordinator till vår fält- och organisationsavdelning som skall komplettera vårt team. En bärande del blir därför att arbeta med föreningsverksamhet i Stockholms stad och län. Förbundskansliet består av två förbund samlade i ett kansli, vilket är den största regionala organisationen inom Moderaterna. Våra förbund bedriver verksamhet i 26 kommuner. Moderaterna ingår i den styrande koalitionen i Stockholms läns landsting, Stockholms stad samt i majoriteten av länets kommuner.

Rollen som förenings- och kanslikoordinator innebär att du ansvarar för att föreningar, nätverk, förtroendevalda m.fl. får den service som krävs för att kunna bedriva en framåtsyftande aktivitet. Vidare ansvarar koordinatorn för partikansliets administrativa uppgifter som logistik, telefoni, inköp av kontorsmaterial och övriga assistentuppgifter så som catering, mötesbokningar mm.

Vi söker dig som är självständig, serviceinriktad, kreativ och ordningsam. Du ska kunna arbeta strategiskt med projekt och evenemang, ta initiativ och ha ett gott omdöme. Ett stort plus är om du har erfarenhet från serviceyrken och kunskap om partiet och våra partiföreningar. B-körkort är en merit men inget krav.

Anställningen som föreningskoordinator är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders initial provanställning. Arbetet utgår från förbundskansliet men kan innefatta hela Stockholms län. Eftersom våra möten och arrangemang till stor del sker på kvällar och helger förekommer tjänstgöring under dessa tider i stor utsträckning.

Du kommer att rapportera till förbundens organisationschef, Aleksander Lestaric

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, sista ansökningsdatum är den 28/11 2018. Skicka in din ansökan idag då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.

För frågor, kontakta Aleksander Lestaric, 070 409 30 22