Vilka östgötar har vi i riksdagen?

Östgötamoderaternas riksdagsledamöter
Andreas Norlén
Sveriges Talman
Kommun: Norrköping Yrke/titel: Riksdagsledamot, juris doktor Födelseår: 1973 Nuvarande uppdrag: Sveriges Talman. Tidigare uppdrag: Riksdagsledamot Ordförande i riksdagens konstitutionsutskott Ledamot i tre statliga utredningar (Riksrevisionsutredningen, Budgetprocessutredningen, Riksdagens parlamentariska EU-utredning) Ersättare i utrikesnämnden Ersättare i Domarnämnden
Mer om Andreas
John Weinerhall
Riksdagsledamot, Spelpolitisk talesperson
Riksdagsman och spelpolitisk talesperson för Moderaterna. Sedan valet 2018 sitter han i kultur, social och trafikutskottet med fokus på utskotten i den ordningen. I kulturutskottet ansvarar han främst för spelmarknaden, trossamfundsfrågor och muséer. I socialutskottet arbetar han mestadels med frågor som rör smittskydd, HIV/AIDS, spelmissbruk samt alkohol-, narkotika- och tobakspolitik. Han är även Moderaternas spelpolitiska talesperson.
Mer om John
Betty Malmberg
Riksdagsledamot
Hjärtefrågorna är utbildning, företagande, infrastruktur och en levande landsbygd.  Allt med fokus på att skapa ett hållbart samhälle för människa och miljö.
Mer om Betty
John Widegren