Moderaterna i Östergötlands riksdagslista
Norlén, Andreas
Kommun: Norrköping Yrke/titel: Riksdagsledamot, juris doktor Födelseår: 1973 Nuvarande uppdrag: Riksdagsledamot Ordförande i riksdagens konstitutionsutskott Ledamot i tre statliga utredningar (Riksrevisionsutredningen, Budgetprocessutredningen, Riksdagens parlamentariska EU-utredning) Ersättare i utrikesnämnden Ersättare i Domarnämnden
Mer om Norlén,
Weinerhall, John
Kommun: Linköping Yrke/titel: Studerande Födelseår: 1995 Nuvarande uppdrag: Distriktsordförande Moderata Ungdomsförbundet Östergötland Regionfullmäktige Hälso- och sjukvårdsnämnden Socialnämnden
Mer om Weinerhall,
Malmberg, Betty
Kommun: Ödeshög Yrke/titel: Agronom, Riksdagsledamot Födelseår: 1958 Nuvarande uppdrag: Ledamot i riksdagens utbildningsutskott och ersättare i EU-nämnden Ledamot i Svenska Unescorådet Ledamot i Riksbankens Jubileumsfond Ersättare i Gentekniknämnden Ordförande i Rädda Barnen, Ödeshög
Mer om Malmberg,
Widegren, John
Kommun: Ödeshög Yrke/titel: Lantmästare Födelseår: 1980 Nuvarande uppdrag: Ersättare Sveriges riksdag, Förbundsstyrelsen, Viltförvaltningsdelegationen och Hushållningssällskapets styrelse
Mer om Widegren,
Holmér, Ralf
Kommun: Linköpings kommun Yrke/titel: Bergsingenjör Födelseår: 1943 Nuvarande uppdrag: MSS Linköping ordf. Äldrenämnden Linköping suppl. Kretsstyrelsen Linköping led. Förbundsstyrelsen i Östergötland suppl. Nya Munken AB:s ägarstiftelse ordf.
Mer om Holmér,
Sjölander, Joanna
Kommun: Norrköping Yrke/titel: Företagare Födelseår: 1972 Nuvarande uppdrag: Ledamot, Kommunfullmäktige, Norrköping 2:a vice ordförande, Socialnämnden, Norrköping Vice ordförande, styrelsen, Upplev Norrköping AB Ledamot, Direktionen, Kommunalförbundet Fjärde Storstadsregionen Ordförande, Moderatkvinnorna Östergötland
Mer om Sjölander,
Lundén, Fredrik
Kommun: Linköping Yrke/titel: Lantmästare Född: 1963 Nuvarande uppdrag: Politiska Ledamot av Linköpings Kommunfullmäktige Vice ordförande i Äldrenämnden i Linköpings kommun Styrelseledamot i Scenkonstbolaget i Östergötland AB Civila Styrelseordförande i Gothia Redskap AB Styrelseordförande i Östergötlands ridsportförbund
Mer om Lundén,
Blichfeldt, Desireé
Ort: Söderköpings kommun Yrke: Polis Födelseår: 1984 Nuvarande uppdrag: Ledamot i kommunstyrelsen, 1:e vice ordförande i socialnämnden, gruppledare för moderata gruppen i min nämnd och styrelseledamot i Moderatkvinnorna i Östergötland.
Mer om Blichfeldt,
Moazzez, Kaveh
Kommun: Motala Yrke/titel: Platschef Födelseår: 1978 Nuvarande uppdrag: Civilt: Vice ordförande i Soldathemsföreningen i Östergötland. Kassaansvarig Borensberg Innebandy Klubb. Politiskt: Ledamot kommunstyrelsen i Motala, Ledamot Kommunfullmäktige Motala
Mer om Moazzez,
Nilsson, Anna
Kommun: Valdemarsviks kommun Yrke/titel: Leg.Sjuksköterska/Fil.mag Födelseår: 1969 Nuvarande uppdrag: Oppositionsråd, 2 vice ordförande KS, 2 vice ordförande länsförbundet, vice ordf. brukardialogberedning 5 i Regionen, styrelseledamot i Valdemarsviks Sparbank.
Mer om Nilsson,
Carlander, Zebulon
Kommun: Linköping Yrke/titel: Rekryt, student, skribent Född: 1994 Nuvarande uppdrag: Rekryt, Försvarsmakten; Vice President of Communications, Youth Atlantic Treaty Association; 2016 Future NATO Fellow, Atlantic Council; 2017 Young Leader, Globsec; Student, statsvetenskap (pausad).
Mer om Carlander,
Johansson, Päivi
Kommun: Norrköping Yrke/Titel: Civilingenjör 65+ Födelseår: 1950 Nuvarande uppdrag: 2:e vice ordförande kommunfullmäktige Norrköping Vice ordförande Brukardialogberedning, regionen Senioransvarig Förbundet Östergötland Valberedningens ordförande Bråvikens Segelsällskap
Mer om Johansson,
Segerstéen, Christer
Kommun: Kinda Yrke/titel: Skogsbrukare Födelseår:1950 Nuvarande uppdrag: Ordf Kinda Moderaterna Styrelseledamot i Växtkraft Kinda Ledamot kyrkofullmäktige Rimforsa församling Styrelseledamot fd Kungl. Livgrenadjärregementets officerskårs styrelse
Mer om Segerstéen,
Linderoth, Pär
Kommun: Norrköping Yrke/titel: Präst/Komminister Födelseår: 1978 Nuvarande uppdrag: Kommunala: Ledamot i Kommunfullmäktige, ledamot I Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsnämnden, ledamot i Norrköpings kommuns samverkansgrupp för integration. Civila: Ordförande i Föreningen Omsorgsjul - Hemlösa
Mer om Linderoth,
Cox, Eva
Kommun: Söderköpings kommun Yrke/titel: Socionom/socialsekreterare och Fil. Kand. Födelseår: 1949 Nuvarande uppdrag Ledamot av Regionfullmäktige Ersättare Hälso- och sjukvårdsnämnden Ledamot av brukardialogberedning 2 Ersättare i Kommunfullmäktige Ledamot i socialnämnden
Mer om Cox,
Jansson, Elmer
Kommun: Linköping Yrke/titel: Senior Födelseår: 1948 Nuvarande förtroendeuppdrag: Ledamot kommunfullmäktige, ledamot Kultur- och Fritidsnämnden, Vice ordförande Geografiskt utskott Väst, Vice ordförande Kärna, Ledamot MSS Linköping
Mer om Jansson,
Sundström, Jan
Kommun: Vadstena Yrke/titel: Ingenjör Födelseår: 1966 Nuvarande uppdrag: Ordförande i Moderaterna i Vadstena Styrelseledamot i TvNo Textilservice Ersättare i Regionutvecklingsnämnden
Mer om Sundström,
Bredin, Gunnar
Kommun: Norrköpings kommun Yrke/titel: Byggnadsingenjör Födelseår: 1941 Nuvarande uppdrag: Kommunfullmäktig, 2:vice ordf. i Tekniska nämnden, vice ordf. i Norrevo Fastighets AB, kyrkorådsledamot i Norrköpings pastorat och Kyrkvärd i Krokek.
Mer om Bredin,
Bäck, Jenni
Kommun: Mjölby Yrke/ Titel: Egen företagare / Student Födelseår: 1978 Nuvarande uppdrag: Ersättare i tekniska nämnden i Mjölby Kommun, Representant i Vifolka föräldraråd högstadie
Mer om Bäck,
Mildh, Erik
Kommun: Finspång Yrke/titel: Linjemontör Födelseår: 1972
Mer om Mildh,
Haddad, Milad
Kommun: Linköping Yrke/Titel: Global Component Development Manager for Vision/ADAS ( Autoliv) Födelseår: 1974 Nuvarande uppdrag: Politikutvecklingsgruppen Migranter och andra långt från arbetsmarknaden.
Mer om Haddad,
Isacsson, Henrik
Kommun: Ydre Födelseår: 1978 Nuvarande uppdrag: Kommunalråd, ansvarig näringsliv- och infrastrukturfrågor 2:e vice ordförande i Kommunstyrelsen
Mer om Isacsson,
Johansson, Stig
Kommun: Boxholm Yrke/titel: Byggnadsingenjör. Födelseår: 1937
Mer om Johansson,
Sanhueza, Felipe
Kommun: Motala Yrke/titel: Lärare Födelseår: 1986 Nuvarande uppdrag: Tillförordnad politisk sekreterare för Moderaterna i Motala, styrelseledamot i Motala AIF Hockey, ledamot i Motala Allmänna Idrottsförbunds styrelse.
Mer om Sanhueza,
Stråt, Lindha
Kommun: Motala Yrke/titel: Kock Födelseår: 1973 Nuvarande uppdrag: Ordförande i föreningen Motala-Borensberg Ledamot i Socialnämnden och kommunfullmäktige Friidrottsledare för 07 gruppen
Mer om Stråt,