26 april, 2022

Moderaterna i Östergötland söker en politisk sekreterare

Vi söker en ny politisk sekreterare till Moderaterna i Östergötland. Vill du arbeta med politik och är duktig på kommunikation är det här rätt tjänst för dig.

Tjänsten som politisk sekreterare är mångfacetterad men en stor del av ditt arbete kommer att vara politisk kommunikation. Du kommer att skapa innehåll för sociala medier, skriva pressmeddelanden och skapa och planera digital annonsering. Rollen innebär också att handha en hel del administrativa uppgifter som kräver att du är ordningsam och kan hålla ihop många lösa trådar.

Vi söker dig som har kunskap och erfarenhet av att kommunicera på olika typer av plattformar alternativt stort intresse av digital kommunikation på sociala medier. Du har god analytisk förmåga och kan formge och anpassa budskap efter målgrupper/plattformar i sociala medier. Det är meriterande om du har kunskaper inom grafisk design, bild- och videoredigering men inget krav. Du formulerar dig väl i skrift.

Vi förutsätter att du sympatiserar med Moderaterna. Lönen är individuell. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning och kommer tillsättas enligt överenskommelse och löper fram till och med 31 oktober 2022.

Meriterande:

• Kan bild- och videoredigering på en grundläggande nivå

• Har politisk erfarenhet

• Har B-körkort

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning och med varaktighet till och med den 31, oktober 2022.

Arbetstider: Kontorstider, men möten förekommer på kvällar och helger.

Placeringsort: Moderaternas förbundskansli i Linköping

Omfattning: Heltid

Start: Omgående el. enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdatum: 23 maj

Ansök: Ansök genom att sända CV och personligt brev till fritz.lennaard@moderaterna.se

Frågor: Välkommen att kontakta, Fritz Lennaárd, telefon 072- 008 05 04.

Ta ställning och dela artikeln