Moderata ungdomsförbundet i Östergötland söker en valombudsman

Nu söker vi valombudsman till MUF Östergötland. En person som kommer att lägga sin själ i att göra MUF Östergötlands valkampanj till den mest framgångsrika i valet 2022.

I den här tjänsten är ingen dag den andra lik, arbetsuppgifterna varierar stort inför och under valrörelsen och det ställer stora krav på flexibilitet hos dig som söker. Vi ser att du är lyhörd, tar egna initiativ och är positivt inställt till snabba förändringar. Du som söker måste klara av en arbetssituation som tidvis är intensiv och krävande och där lagspel och samarbetsförmåga är nödvändig. Självklart kan du uttrycka dig väl i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av Moderaterna som organisation och politiskt arbete är meriterande likväl som om du har erfarenhet från någon annan form av föreningsliv.

I rollen som valombudsman förväntas du planera och genomföra valrörelsen tillsamammans med MUF Östergötland där kampanjverksamhet är en stor del. Du kommer även att jobba administrativt med att boka konferenser, resor samt ha kontakt med olika aktörer utanför partiet så som skolor runt om i länet.

Du blir anställd av Moderaterna i Östergötland och har din arbetsplats i centrala Linköping.

En förutsättning för att arbeta tillsammans med oss är att du kan uppträda som en förebild och med gott omdöme inför våra medlemmar och allmänheten.

Vi förutsätter att du sympatiserar med MUF och Moderaterna. Tjänsten innebär regelbundet resor vilket gör att körkort är en förutsättning. Lönen är individuell och inkluderar övertidsersättning och ersättning för arbete på oregelbunden tid. Tjänsten är en visstidsanställning och kommer tillsättas enligt överenskommelse och löper fram till och med 30 september 2022.

Tjänsten kan tillsättas omgående så skicka in din ansökan redan idag.

Ansökan skickas till emelie.taimi@moderaterna.se

Inkom med löneanspråk i din ansökan.

Har du frågor om tjänsten kan du höra av dig till:

Jacob Cernvall, Ordförande MUF Östergötland, 072 220 82 14