Moderaternas Riksorganisation söker en ombudsman till Moderatkvinnorna

Vi söker en ombudsman till Moderatkvinnorna. Planerat tillträde är snarast eller efter överenskommelse.

Moderatkvinnorna är ett nätverk inom Moderaterna, med syfte att vinna kvinnor som medlemmar och väljare till Moderaterna samt att skapa förutsättningar för fler kvinnor på ledande uppdrag. För att utveckla Moderatkvinnorna, driva opinion och bli en starkare politisk aktör söker vi nu en ombudsman.

Nätverket fungerar som en plattform för att möjliggöra för kvinnor inom politiken, men även utanför, att etablera och underhålla nätverk kvinnor emellan i hela landet. Vi bidrar till att utveckla politiska förslag och opinionsbilda för moderata idéer. Vår utbildning Aktion MKF ger kvinnor en bred ideologisk och praktisk erfarenhet inför framtida förtroendeuppdrag på alla nivåer.

Arbetsuppgifter

Tjänsten som ombudsman innebär att du är navet i Moderatkvinnornas verksamhet. Du tjänstgör som sekreterare på möten med den nationella styrelsen och ansvarar för planering av ordförandes och ledamöters besök i landet. I rollen ingår att ta fram underlag till budget, följa upp ekonomin, ansvara för materialbeställningar liksom att sköta löpande administration på kansliet.

Som ombudsman är du styrelsen behjälplig i genomförandet av Moderatkvinnornas verksamhet, exempelvis genomförandet av utbildningen Aktion MKF liksom vårt mentorskapsprojekt. Ombudsmannen är kontaktperson för styrelsen och för länskvinnoordföranden samt är redaktör för våra sociala kanaler, vår hemsida och nyhetsbrev.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av politiska miljöer och kännedom om Moderaternas organisation. Du är strukturerad och kan projektleda. För att trivas hos oss ska du tycka om det politiska arbetet, att arbeta i en miljö som utvecklas och har ett högt tempo. Du ser möjligheter och är en problemlösare samt kan agera bollplank för förtroendevalda moderatkvinnor. Du har fallenhet för att ge god service och är bra på att samarbeta och skapa förtroende.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av kommunikation, och är bekväm med sociala medier. Arbetet som ombudsman för Moderatkvinnorna innebär deltagande i utåtriktad verksamhet och en del resor ingår i tjänsten. Kvälls- och helgarbete förekommer. I denna rekrytering kommer stor vikt att ligga vid personlig lämplighet.

Tjänsten kräver att du är/blir medlem i Moderaterna och vi ser gärna att du har körkort.

Om anställningen

Moderatkvinnornas kansli består idag av en ombudsman och ingår i Moderaternas fältorganisation. Tjänsten är placerad på Blasieholmsgatan 4A, Stockholm.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och anställningen inleds med sex månaders provanställning.

Ansökan och frågor

Frågor om tjänsten besvaras av Moderatkvinnornas ordförande Josefin Malmqvist, mejl: josefin.malmqvist@moderaterna.se och telefon: 073- 694 79 74 och chef för fältorganisationen, Mikael Larsson, telefon 070-591 59 40.

Facklig företrädare är Jörgen Sollin, Unionen, 08-786 40 00 och Ole-Jörgen Persson, 073-682 93 33, Akademikerföreningen.

Vi tar tacksamt emot ansökningar, i form av ett CV och personligt brev. Sänd din ansökan som senast den 20 oktober.

Ansökan sänds till: jobb@moderaterna.se.