Moderaterna Västra Götaland söker Koordinator med ansvar för kampanj, grafisk design och kommunikation

Målet för Moderaterna i Västra Götaland är ett Sverige där människor kan känna trygghet och tillit, ta egna initiativ och förverkliga sina ambitioner och där den gemensamma välfärden ger likvärdiga förutsättningar i livet. Staten ska vara liten, men där den finns ska den vara stark. Ett sätt att uppnå detta mål är att vinna val. Det ställer höga krav på vår organisation och inte minst höga krav på varje enskild medarbetare.

Om oss

Moderaterna Västra Götalands huvudkontor i Göteborg, utgör ett serviceorgan till förbundsstyrelsen, dess kommittéer, utskott och råd. Förbundets politikutvecklingsfunktion syftar till att stödja föreningarna i deras politikutvecklingsarbete, kampanjer, administration och styrelsearbete.

Arbetsuppgifter

En central del i förbundets kommunikation utgår från den grafiska formgivning som bär våra politiska budskap och viljeinriktning. Vår digitala kommunikation blir ständigt allt viktigare. Det ställer krav på både utformning och genomförande av våra kampanjer för att öka vår interaktiva kommunikation med väljare.

Du kommer att arbeta med att ta fram grafiskt underlag och material med budskap kopplat till förbundets kampanjer, samt understödja partiets föreningar i länets 49 kommuner.

Detta arbete omfattar löpande produktion av stillbilder med budskap till våra digitala kanaler, samt att ta fram bilder för tryck, men även till viss del produktion och redigering av filmer. En viktig del i arbetet är att aktivt göra ett urval av aktuell relevant politik som kommuniceras på sociala medier.

Du kommer att vara en del av det politikutvecklingsarbete som vi bedriver på både politik- och tjänstemannanivå och du följer det material som du arbetar fram även efter lansering. Vi lägger stor vikt vid att följa den politiska inriktning som arbetas fram i förbundet hela vägen från koncept till faktisk genomförande. Detta omfattar att kommunicera med väljare som väljer att interagera i våra digitala kanaler. I arbetet ingår att löpande utvärdera och utveckla våra kommunikationskanaler.

Ditt långsiktiga mål är att bidra till att partiet på sikt vinner val. Varje år fastställs den politiska linje som ska bedrivas, vilket medför att inriktningen i såväl vår grafiska kommunikation som budskap anpassas. Vi ser även gärna att du delar med dig av din kunskap och bidrar till att öka våra lokala företrädares förmåga till att kommunicera med väljarna digitalt.

Dina kvalifikationer

Arbetet som politisk tjänsteman präglas av stor omväxling, vilket medför att du behöver ha lätt att anpassa dig till nya arbetsuppgifter.

För tjänsten förutsätts att du har ett brett samhällspolitiskt intresse och att du delar Moderaternas värderingar.

I rollen som koordinator med ansvar för kampanj, grafisk design och kommunikation krävs goda kunskaper i grafisk formgivning och filmredigering. Vi lägger även stor vikt vid tidigare erfarenhet av marknadsföring, avseende både digitala och analoga kanaler, samt kommunikation.

Du behöver även vara självgående, serviceinriktad och ha lätt för att ha många bollar i luften samtidigt. Tidigare erfarenhet från partiinternt arbete är meriterande.

Om anställningen

Arbetsplatsen är hos Moderaterna Västra Götaland, förbundskontor i Göteborg. Tjänsten är på heltid och är tidsbegränsad till och med den 30 september 2022. Arbete utanför kontorstid förekommer. Tillträdesdag efter överenskommelse.

Om ansökan

Vi ser gärna att du som en bilaga till ditt CV gör en film på ditt personliga brev.

Sista ansökningsdatum 30 november 2020.

Frågor om tjänsten besvaras av Lena Jernehed, partiombudsman och tillförordnad organisationschef, telefon 031-10 85 86.

Sänd ditt CV och din film till: lena.jernehed@moderatvg.se

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.