Moderaterna söker valombudsman till Karlskrona

Vill du vara med och vinna valet i Karlskrona? Vi söker dig som vill vara en nyckelfigur i valrörelsen 2022 och som vill arbeta för att Moderaterna fortsätter vara ett attraktivt parti för väljarna i Karlskrona

Rollen

Rollen utgör en viktig brygga mellan lokala valarbetare och kampanjarbete på nationell nivå inom Moderaterna. Du arbetar med att planera och genomföra valrörelsen för Moderaterna i Karlskrona, i nära samarbete med och på uppdrag av den moderata kretsstyrelsen i Karlskrona. Du kommer även att stödja de lokala moderata föreningarna och kommunicera med medlemmar och invånare/potentiella väljare.

I rollen ingår exempelvis att planera och genomföra kampanjer, hålla i utbildningar för valarbetare, söka relevanta kampanjtillstånd, tillse att kampanjmaterial finns tillgängligt samt ansvara för att eventuella valstugor hålls bemannade. I tjänsten ingår också att medverka i möten, utbildningar och föreningsaktiviteter som sker på kvällstid och helger.

Tjänsten är en nyckelroll under valet 2022 för Moderaterna i Karlskrona, där du är spindeln i nätet för att vi ska vinna valet.

Vem är du?

Du har haft andra samordnande eller ledande roller och det är ett stort plus om du har politisk erfarenhet. Du har hög arbetskapacitet, är en god organisatör och har erfarenhet av att planera och genomföra politiska kampanjer eller motsvarande aktiviteter.

Du uppfattas som pålitlig, både av dem du arbetar tillsammans med, men också av våra medlemmar och väljare. Som person är du ansvarstagande, gillar omväxlande arbetsuppgifter och har förmågan att planera dina åtaganden utifrån oregelbundna arbetstider.

Det är meriterande om du har erfarenhet av hur man bedriver politiskt kommunikations- och opinionsbildningsarbete i olika kanaler, exempelvis sociala medier. I denna rekrytering kommer vi särskilt att värdera personer som har arbetat i liknande roller.

Ansökan och om anställningen

Tjänsten kräver att du har körkort och är eller blir medlem i Moderaterna. Tjänsten en visstidsanställning (1 mars till 30 september), på heltid, med placering vid Moderaternas kansli i centrala Karlskrona.

Tillträdesdag efter överenskommelse, dock helst som senast 1 mars 2022.

Frågor om tjänsten besvaras av kretsordförande Carl-Göran Svensson (telefon 0708-44 19 00) eller vice kretsordförande Caroline Boltenberg (telefon 0708-998815).

Vi tar tacksamt emot din ansökan senast 15 februari 2022. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Sänd ansökan till: carl-goran.svensson@moderaterna.se. Märk gärna mejlet med "Valombudsman"-

Till företag inom rekrytering och bemanning

Vi har tagit ställning till de kanaler vi önskar använda och avser inte att anlita något externt företag.