Moderaterna söker ny ombudsman till Hallands län

Vi söker nu dig som vill arbeta för att Moderaterna fortsätter att vara ett attraktivt parti för väljarna i Hallands län.

Vem är du?

Du har politiskt erfarenhet och har verkat i samordnande/ledande roller samt är van att skapa förtroende internt och externt. Du har hög arbetskapacitet, är en god organisatör och har erfarenhet av politiska kampanjer samt har erfarenhet av hur man bedriver politiskt kommunikations- och opinionsbildningsarbete i olika kanaler. Har du erfarenhet av mediakontakter är det meriterande. Du är van att ta ansvar för ditt uppdrag och gillar att växla mellan strategiskt och operativt arbete samt att planera dina åtaganden utifrån oregelbundna arbetstider. I denna rekrytering kommer vi särskilt att värdera sökanden som har prövats i liknande roller.

Rollen

Rollen utgör en viktig brygga mellan regional och nationell nivå. Du arbetar med att utveckla organisation och politisk verksamhet i nära samspel med – och på uppdrag av – förbundsstyrelsen. Du stödjer de moderata föreningarna, fullmäktigegrupperna och enskilda företrädare i Hallands län – i arbetet med att utveckla den lokala politiken liksom kommunikationen med medlemmar och invånare/potentiella väljare. I din roll kommer du att ha ett nära samarbete med kollegorna i Västra Götaland.

Du ansvarar för ekonomisk förvaltning, budgetuppföljning och årsredovisning. Vidare att säkerställa en god intern kontroll och ansvara för administration vid förbundskansliet med tillhörande beredning av ärenden och möten till styrelsemöten. I tjänsten ingår att medverka i möten, utbildningar och föreningsaktiviteter som sker på kvällstid och helger.

Tjänsten är en nyckelroll som spindeln i nätet mellan partiföreningar, ledande befattningshavare för moderaterna i kommuner, landsting och riksdag och det ställer höga krav på personlig integritet, god känsla för service samt förmåga att ge kloka och goda råd i stort som smått.

Ansökan och om anställningen

Tjänsten är på heltid och kräver att du har körkort och är/blir medlem i moderaterna. Arbetsplatsen är Moderaternas länsförbundskansli i centrala Falkenberg. På kansliet finns personal anställd av förbundet. Provanställning på sex månader kan komma att tillämpas. Tillträdesdag efter överenskommelse.

Frågor om tjänsten besvaras av förbundsordförande Mikaela Waltersson, telefon 070-325 42 15, och Mikael Larsson, biträdande organisationschef och chef fältorganisationen, 070-591 59 40.

Fackliga företrädare är Ole-Jörgen Persson, Akademikerföreningen, telefon 073-682 93 33 och Jörgen Sollin, Unionen, telefon 076-834 79 89.

Ansökan görs till: jobb@moderaterna.se, som senast den 27 juni.